Tendinţe şi orientări în didactica universitară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
649 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 22:39
SM ISO690:2012
SILISTRARU, Nicolae. Tendinţe şi orientări în didactica universitară. In: Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, 7-8 noiembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2014, Volumul I, pp. 26-45. ISBN 978-9975-76-133-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere
Volumul I, 2014
Conferința "Conferința științifico-metodică"
Chişinău, Moldova, 7-8 noiembrie 2014

Tendinţe şi orientări în didactica universitară


Pag. 26-45

Silistraru Nicolae
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 16 octombrie 2019


Rezumat

The modern university has as a main aim to prepare future professionals according to real society needs, the learning being centered on the student. Education as a complex part of human existence is changing in time according to society needs. That`s why education should face nowadays and future requirements and possess qualities like: flexibility, being formative and continuity. New tendency of university didactics can be useful because it informs teachers about actual questions; encourages beginning teachers and students to continue their didactic activity; suggest doing practical activities, assure information access in a motivational way and enhance European learning.

Cuvinte-cheie
tendinţele, orientări, didactică universitară, standardele europene, procesul educațional, constructivismul, cognitivismul, interactivitate, strategii didactice interactive, învăţare, cadrul didactic universitar, obiective, competențe, proiectarea învăţării active şi creative, finalități educaționale, studenţi