Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1056 169 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 20:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.6-053.6 (8) |
Psihologie socială (960) |
SM ISO690:2012 PLATON, Inga. Dezvoltarea inteligenţei sociale în adolescenţă. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2019, nr. 3(56), pp. 65-77. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 3(56) / 2019 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.6-053.6 | ||||||
Pag. 65-77 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiului privind dezvoltarea inteligenței sociale în perioada adolescenței timpurii este realizat pentru a aduce plus valoare la cunoaşterea şi înţelegerea funcţionării şi adaptării eficiente a tinerei generaţii în obţinerea performanţilor comportamentale în contextul tendinţelor de schimbare şi modernizare a mediului social. În acest articol ne vom focusa atenţia în a argumenta importanţa inteligenţei sociale în obţinerea performanţei şi succesului în viaţă, reflectând rezultatele obţinute privind nivelul de dezvoltare a inteligenţei sociale la adolescenţi. În cadrul experimentului de constatare au participat 220 de adolescenţi cu vârsta cuprinsă între 14-17 ani, vârsta medie, fiind de 15,4 ani. Pentru identificarea nivelului de dezvoltare a inteligenţei sociale al adolescenţilor a fost utilizată metoda - Bateria de teste a inteligenţă socială după Guilford, J. și Sullivan, care testează patru aptitudini de cunoaştere a comportamentelor celorlalţi (adică aptitudinile de a înţelege gândurile, sentimentele şi intenţiile altor persoane), reflectând şi nivelul general al inteligenţei sociale. Datele studiului pe care l-am realizat au evidenţiat că adolescenţii cercetaţi prezintă nivelul sub mediu de dezvoltare al inteligenţei sociale ceea ce determină necesitatea aplicării unui program de intervenţie psihologică pentru a optimiza această facultate intelectuală. |
||||||
Cuvinte-cheie inteligenţă socială, adolescenţă timpurie, comportament uman, relaţii interpersonale, performanţă socială, integrare și adaptare socială, social intelligence, early adolescence, human behavior, interpersonal relationships, social performance, social integration and adaptation |
||||||
|