Dezvoltarea inteligenţei sociale în adolescenţă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1056 169
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 20:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.6-053.6 (8)
Psihologie socială (960)
SM ISO690:2012
PLATON, Inga. Dezvoltarea inteligenţei sociale în adolescenţă. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2019, nr. 3(56), pp. 65-77. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 3(56) / 2019 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Dezvoltarea inteligenţei sociale în adolescenţă

The development of social intelligence in adolescence

CZU: 316.6-053.6

Pag. 65-77

Platon Inga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 octombrie 2019


Rezumat

Studiului privind dezvoltarea inteligenței sociale în perioada adolescenței timpurii este realizat pentru a aduce plus valoare la cunoaşterea şi înţelegerea funcţionării şi adaptării eficiente a tinerei generaţii în obţinerea performanţilor comportamentale în contextul tendinţelor de schimbare şi modernizare a mediului social. În acest articol ne vom focusa atenţia în a argumenta importanţa inteligenţei sociale în obţinerea performanţei şi succesului în viaţă, reflectând rezultatele obţinute privind nivelul de dezvoltare a inteligenţei sociale la adolescenţi. În cadrul experimentului de constatare au participat 220 de adolescenţi cu vârsta cuprinsă între 14-17 ani, vârsta medie, fiind de 15,4 ani. Pentru identificarea nivelului de dezvoltare a inteligenţei sociale al adolescenţilor a fost utilizată metoda - Bateria de teste a inteligenţă socială după Guilford, J. și Sullivan, care testează patru aptitudini de cunoaştere a comportamentelor celorlalţi (adică aptitudinile de a înţelege gândurile, sentimentele şi intenţiile altor persoane), reflectând şi nivelul general al inteligenţei sociale. Datele studiului pe care l-am realizat au evidenţiat că adolescenţii cercetaţi prezintă nivelul sub mediu de dezvoltare al inteligenţei sociale ceea ce determină necesitatea aplicării unui program de intervenţie psihologică pentru a optimiza această facultate intelectuală.

The study on the development of social intelligence during early adolescence is carried out to add value to the knowledge and understanding of the efficient functioning and adaptation of the young generation in obtaining the behavioral performances in the context of the trends of change and modernization of the social environment. In this article, we will focus our attention on justifying the importance of social intelligence in achieving performance and success in life, while also reflecting the results obtained on the level of development of adolescents’ social intelligence. Within the findings of the experiment, participated 220 adolescents, aged between 14 and 17 years, the average age being 15.4 years old. To identify the level of development of adolescents' social intelligence, the used method was the test battery of social intelligence according to Guilford, J. and Sullivan, which tests four skills of others behaviors cognition (i.e. the ability to understand other people's thoughts, feelings, and intentions), also reflecting the general level of social intelligence. The conducted study data showed that the surveyed adolescents have a below-average level of social intelligence development, which determines the necessity of applying a psychological intervention program to optimize this intellectual faculty.

Cuvinte-cheie
inteligenţă socială, adolescenţă timpurie, comportament uman, relaţii interpersonale, performanţă socială, integrare și adaptare socială,

social intelligence, early adolescence, human behavior, interpersonal relationships, social performance, social integration and adaptation