Motivaţia învăţării la elevi din perspectiva educaţiei centrate pe copil
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1089 139
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 19:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.04 (262)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (250)
SM ISO690:2012
ASLA, Ibrahem. Motivaţia învăţării la elevi din perspectiva educaţiei centrate pe copil. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 9, 6-7 decembrie 2018, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția 9, pp. 296-301. ISBN 978-9975-3277-5-6..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 9, 2018
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
9, Chişinău, Moldova, 6-7 decembrie 2018

Motivaţia învăţării la elevi din perspectiva educaţiei centrate pe copil

Motivation of student learning from the perspective of child-centered education

CZU: 37.04

Pag. 296-301

Asla Ibrahem
 
 
 
Disponibil în IBN: 3 octombrie 2019


Rezumat

Ca direcţie afirmată în psihologia educaţiei, motivaţia învăţării cunoaşte o mulţime dea abordări teoretice. Acestea fiind prezente în diverse manuale și monografii de orientare pihopedagogică. Respectivele abordări teoretice oferă o paletă foarte largă de clasificări ale motivelor învăţării şcolare. În pofida acestor varietăţi enunţate de motive, programele și manualele şcolare suprasaturate, solicită din partea elevilor mai mult memoria mecanică decât gândirea, respectiv, mai mult motivaţia externă decât cea internă necesară pentru autoînvăţare. Învăţarea centrată pe elev poate asigura schimbarea radicală a motivaţiei învăţări şcolare – de la cea extrinseca la ce intrinsecă. Motivaţia intrinsecă este asociată trebuinţelor elevului şi în primul rând trebuinţelor lui de a cunoaşte, și a explora lumea înconjurătoare. Anume acestui subiect este dedicat articolul de faţă.

As the direction, stated in educational psychology, learning motivation is noted for a lot of theoretical approaches. They are presented in various manuals and monographies of psycho-pedagogical guidance. The respective theoretical approaches offer quite a wide range of classifications of motives for school study. Despite these designated varieties of motives, overloaded school curricula and manuals require from a part of students rather mechanical memory than proper thinking, and therefore, rather external motivation than internal one necessary for self-study. The study based on a student may provide a crucial change in school learning motivation from the extrinsic to the intrinsic motivation. Intrinsic motivation is associated with the student's needs and primarily with his needs to learn and explore the surrounding world. This is the subject the present article is dedicated to.

Cuvinte-cheie
psihologia educaţiei, orientare pihopedagogică, motiv, învăţare, elev, profesor, şcoală,

educational psychology, psycho- pedagogical guidance, motive, learning, pupil, teacher, school