Articolul precedent |
Articolul urmator |
1270 191 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 23:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.6 (1040) |
Psihologie socială (972) |
SM ISO690:2012 RUSNAC, Svetlana, GHIULNAZ, Mutalap. Particularitățile dezvoltării implicate în integrarea psihosocială a persoanelor cu Sindrom Down în copilărie și adolescență. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 9, 6-7 decembrie 2018, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția 9, pp. 172-183. ISBN 978-9975-3277-5-6.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 9, 2018 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane" 9, Chişinău, Moldova, 6-7 decembrie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.6 | ||||||
Pag. 172-183 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol sunt analizate particularitățile dezvoltării implicate în integrarea psihosocială a copiilor și adolescenților cu Sindrom Down (SD), care este cea mai frecventă tulburare cromozomială cu o incidență estimată la nivel mondial de 1/600 până la 1/1000 nașteri. Atunci când analizăm fenotipul psihologic al SD, ar trebui să fie luate în considerare două lucruri: în primul rând, deficitul general în ceea ce privește inteligența și cogniția și, în al doilea rând, problemele specifice SD, care îl deosebesc de celelalte forme de retard mintal, inclusiv cu referință la integrarea psihosocială. Integrarea psihosocială pare să reprezinte o preocupare principală în viața persoanelor cu SD și a celor care le au în grijă. Particularitățile dezvoltării care influențează procesul integrării psihosociale, analizate în lucrare, se referă la afectivitatea și capacitățile de comunicare; modalitatea de a interacționa cu ambianța social, în special cu semenii; dezvoltarea imaginii și a conceptului de sine; însușirea normativității sociale cu referință la copiii și adolescenții cu SD. Integrarea psihosocială, care este un proces continuu ce se particularizează în contexte relaționale specifice și la diferite nivele ale interacțiunii cu ambientul, debutează odată cu nașterea copilului, și deși nu poate fi desprinsă în analiză de perioadele premergătoare adolescenței, anume în adolescență se manifestă impetuos. Cele mai proeminente dificultăți de integrare psihosocială a adolescenților cu SD sunt deficitul în limbajul pragmatic și manifestările expresiv-emoționale, incapacitatea de tartare adecvată a interlocutorilor în comunicare și de interpretare complexă a stimulilor verbali și non-verbali, erorile de autoevaluare a imaginii de sine și a prescripției mediului social, receptivitatea joasă la stimulentele sociale. |
||||||
Cuvinte-cheie integrare psihosocială, Sindrom Down, afectivitate, comunicare, relaţii sociale, normativitate socială, limbaj non-verbal, limbaj pragmatic, imagine de sine, evaluare de sine, psychosocial integration, Down syndrome, affectivity, communication, social relations, social normativity, non-verbal language, pragmatic language, self-image, self-evaluation |
||||||
|