Relația dintre dezirabilitatea socială și motivația  spre succes la studenți
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
792 43
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 13:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.943:316.477-057.87 (1)
Psihologie (3362)
Procese sociale. Dinamică socială (577)
SM ISO690:2012
PRAVIŢCHI, Galina, BERLINSKI, Armand. Relația dintre dezirabilitatea socială și motivația  spre succes la studenți. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 5(125), pp. 208-213. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(125) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Relația dintre dezirabilitatea socială și motivația  spre succes la studenți

The relationship between social desirability bias and  the motivation to succeed in students

CZU: 159.943:316.477-057.87

Pag. 208-213

Praviţchi Galina, Berlinski Armand
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 octombrie 2019


Rezumat

Cercetarea dezirabilității sociale în dependență de motivația spre succes este deosebit de actuală și importantă în condițiile schimbării valorilor în societate și orientării deosebite a oamenilor spre obținerea succesului în carieră. Vârsta studenției fiind critică în privința viitorului de succes al individului, prezintă oportunitatea ideală pentru a examina relația dintre tendința persoanei de a se prezenta într-o lumină favorabilă și motivația ei de a deveni o persoană de succes.

Studying the social desirability bias in relation to the motivation to succeed is exceedingly important due to the trends in today’s society, the values having shifted, people being more focused towards obtaining success than ever before. Students are at an age where their actions will determine greatly the outcome of their lives and the future success they will attain, therefore this is the perfect time to examine the relation between the tendency of an individual to present themselves in a favorable light and their motivation to succeed.

Cuvinte-cheie
motivaţie, succes, dezirabilitate socială, amăgire de sine, managementul impresiilor, utilitate socială,

Keywords: motivation, success, social desirability bias, self-deception, the management of impressions, social utility