Demers teoretic privind funcționalitatea evaluării formative prin prisma abordărilor filosofice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
715 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-16 09:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.141.26 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2575)
SM ISO690:2012
BOTEZATU, Valeria, BÎRNAZ, Nina. Demers teoretic privind funcționalitatea evaluării formative prin prisma abordărilor filosofice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 5(125), pp. 40-48. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(125) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Demers teoretic privind funcționalitatea evaluării formative prin prisma abordărilor filosofice

Formative assessment trough philosophical approaches

CZU: 378.141.26

Pag. 40-48

Botezatu Valeria, Bîrnaz Nina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2019


Rezumat

În contextul educațional actual, când se cere cu insistenţă deplasarea vectorului de la evaluarea produselor învăţării la evaluarea proceselor în timpul activităţii de învăţare, este promovat conceptul de evaluare formativă. Din acest punct de vedere, rolul evaluării este de a susține învățarea și formarea. În acest articol este analizat conceptul de evaluare for-mativă prin prisma abordărilor filosofice. Astfel, evoluţia conceptului de evaluare formativă este determinată de influența următoarelor abordări filosofice: paradigma umanistă, existențialism, pragmatism și funcționalism

The formative assessment is emphasized in the current educational context, when it is insistently asked to shift the assessment of learning products to the assessment of processes during learning activity. From this point of view, the role of assessment is to support the learning and training. This article analyzes the concept of formative assessment from a philosophical point of view. Thus, the evolution of the formative assessment is determined by the influence of the following philosophical approaches: the humanistic paradigm, existentialism, pragmatism and functionalism

Cuvinte-cheie
cheie: evaluare formativă, feedback, paradigmă umanistă, existentialism, pragmatism, funcţionalism,

formative assessment, feedback, the humanistic paradigm, existentialism, pragmatism, functionalism