Implicații formative în interiorizarea valorilor profesionale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
560 1
Ultima descărcare din IBN:
2021-09-29 12:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126 (116)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2533)
SM ISO690:2012
GÎNCU, Irina. Implicații formative în interiorizarea valorilor profesionale. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 5(125), pp. 26-32. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(125) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Implicații formative în interiorizarea valorilor profesionale

Formative implications of professional values internalization

CZU: 378.126

Pag. 26-32

Gîncu Irina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2019


Rezumat

În articol este abordată formarea competențelor profesionale în baza unui registru de valori profesionale, căruia se circumscrie procesul de formare profesională. Acest registru, numit referențial valoric profesional, trebuie să constituie un element de structură-cheie al cadrului de referință al unui domeniu de formare profesională, care va deteremina dimensiunile, componentele și conţinuturile unui profil de formare profesională. De asemenea, este argumentat procesul de interiorizare a valorilor prin corelarea cu taxonomia obiectivelor, autorul oferind, în acest sens, un model de valorifi-care a demersului formativ.

The article addresses the acquisition of professional competences on the basis of a register of professional values, which supports the professional training. This register, a so-called referential of professional values, should be a key component of the reference framework of a general field of study that will determine its dimensions, components and contents. Also, the author considers the process of value internalization by correlating with the taxonomy of the objectives and by offering a model of putting the formative approach into practice.

Cuvinte-cheie
referențial valoric profesional, matrice de interiorizare a valorilor, valori profesionale, competenţe profesionale, obiective, nivel, valorizare, judecată de valoare,

referential of professional values, matrix of value internalization, professional values, professional competences, objectives, level, valorization, judgment of value