Curriculumul universitar – factor determinant în realizarea continuității și interconexiunii între cicluri de învățământ superior
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
715 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 12:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378(073.8):374.71 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2560)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir. Curriculumul universitar – factor determinant în realizarea continuității și interconexiunii între cicluri de învățământ superior. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 5(125), pp. 3-9. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(125) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Curriculumul universitar – factor determinant în realizarea continuității și interconexiunii între cicluri de învățământ superior

University curriculum - determining factor in continuity and interconnection between higher education cycles

CZU: 378(073.8):374.71

Pag. 3-9

Guţu Vladimir
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2019


Rezumat

În articol este abordată problema privind curriculumul universitar din perspectiva valențelor acestuia în realizarea continuității și interconexiunii între cicluri de învățământ superior. În acest sens, curriculumul universitar, privit ca teorie, finalitate, conținut, proces și produs, dispune de mecanisme și oportunități de asigurare a continuității și interconexiunii între cicluri de învățământ superior. Aceste mecanisme țin de cadrul conceptual, teleologic, conținutal și procesual ca demersuri curriculare de valorificare a principiilor de continuitate și interconexiune.

This article addresses the issue of the university curriculum in terms of its valences in achieving continuity and interconnection between higher education cycles. In this respect, the academic curriculum, regarded as theory, finality, content, process and product, has mechanisms and opportunities to ensure continuity and interconnection between higher education cycles. These mechanisms are related to the conceptual, teleological, content and procedural framework as curricular approaches of capitalizating the principles of continuity and interconnection

Cuvinte-cheie
curriculum, curriculum universitar, paradigma curriculumului, principiul continuității, principiul interconexiunii, curriculum ca teorie, curriculum ca finalitate, curriculum ca conținut, curriculum ca proces, curriculum ca produs,

curriculum, university curriculum, curriculum paradigm, principle of continuity, interconnection principle, curriculum as a theory, curriculum as a goal, content curriculum, curriculum as process, curriculum as a product