Strategii şi modalităţi de dezvoltare a competenţelor transversale ale elevilor la lecţiile de istorie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
855 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-19 23:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:94 (24)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
Istoria generală (525)
SM ISO690:2012
BARBĂROȘ, Claudia. Strategii şi modalităţi de dezvoltare a competenţelor transversale ale elevilor la lecţiile de istorie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 2(114), pp. 28-30. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(114) / 2019 / ISSN 1810-6455

Strategii şi modalităţi de dezvoltare a competenţelor transversale ale elevilor la lecţiile de istorie

Strategies and Means to Aid the Development of Pupils’ Transversal Competences

CZU: 37.02:94

Pag. 28-30

Barbăroș Claudia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2019


Rezumat

În secolul XXI, secolul cunoaşterii, în educaţie se produc transformări majore, accentul deplasându-se spre transdisciplinaritate şi integralitate. Prin integrare înţelegem acţiunea de a asocia diferite obiecte de studiu, din acelaşi domeniu sau din domenii diverse, în una şi aceeaşi planificare a învăţării. Sinonimele pentru integrare sunt: fuziune, armoClaudia Barbaroş doctorandă, Universitatea de Stat din Tiraspol nizare, încorporare, unificare şi coeziune. Pentru a dezvolta competenţe transversale, vom aplica diverse strategii didactice: lucrul cu sursele istorice, jocul de rol, reflecţia personală, problematizarea etc

In the 21st century, a century of knowledge, major transformations are taking place in education, mainly concerning transdisciplinarity and integrality. Integration is understood as the action of associating different study disciplines, either from the same domain or from different domains, into the same study plan. Some of the synonyms for “integration” are “fusion”, “harmonization”, “incorporation”, “unification”, and “cohesion”. In order to develop transversal competences, we shall apply various teaching strategies, such as working with historical sources, role play, personal reflection, problem solving etc.

Cuvinte-cheie
competențe, transdisciplinaritate, transversalitate, integralitate, interdisciplinaritate,

competences, transdisciplinarity, transversality, integrity, interdisciplinarity