Dezvoltarea competenţei interculturale: de la documentele curente de politici la realităţi şi contexte imediate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
954 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-14 16:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:008 (3)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3901)
Civilizație. Cultură. Progres (818)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica. Dezvoltarea competenţei interculturale: de la documentele curente de politici la realităţi şi contexte imediate. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 1(113), pp. 23-28. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(113) / 2019 / ISSN 1810-6455

Dezvoltarea competenţei interculturale: de la documentele curente de politici la realităţi şi contexte imediate

Developing Intercultural Competence: from Current Policy Documents to Contexts and Immediate Realities

CZU: 37.015:008

Pag. 23-28

Goraş-Postică Viorica12
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2019


Rezumat

Articolul dat prezintă rezultatele unui studiu de analiză a documentelor curente de politici educaţionale, relevante contextului academic universitar din Republica Moldova, secundate de o analiză a răspunsurilor la un minisondaj de opinie printre cadrele didactice şi manageriale din universităţile cu profil pedagogic. Cercetarea s-a realizat în cadrul proiectului Promovarea şi dezvoltarea educaţiei interculturale în formarea iniţială a cadrelor didactice, implementat de C.E. PRO DIDACTICA, cu sprijinul Fundaţiei pentru Copii Pestalozzi din Elveţia, care are ca finalitate dezvoltarea curriculară şi formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice din perspectiva competenţei interculturale.

This article presents the results of a study analyzing the current educational policy documents relevant for the higher education context in the Republic of Moldova, accompanied by an analysis of responses to a mini-questionnaire applied to the teaching and managerial staff of several pedagogical universities. The research was carried out within the framework of the project Promoting and Developing Intercultural Education in Initial Teacher Education, implemented by EC PRO DIDACTICA with the support of the Pestalozzi Children Foundation from Switzerland, which aims to promote curriculum development and the initial and continuous training of teachers from the perspective of intercultural competence.

Cuvinte-cheie
universităţi de profil pedagogic, educaţie interculturală, competenţă interculturală, viitori profesori, cadre didactice, manageri, valori culturale,

pedagogical universities, intercultural education, intercultural competence, future teachers, teachers, managers, cultural values