Lectura suplimentară – între obligaţie şi necesitate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
648 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-24 12:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:[811.135.1+821.135.1] (29)
Probleme generale de didactică și metodică (1199)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1455)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2086)
SM ISO690:2012
FRĂSINESCU-DORUC, Marcelina. Lectura suplimentară – între obligaţie şi necesitate. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 6(112), pp. 29-31. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(112) / 2018 / ISSN 1810-6455

Lectura suplimentară – între obligaţie şi necesitate

Additional Reading – between Obligation and Necessit

CZU: 37.02:[811.135.1+821.135.1]

Pag. 29-31

Frăsinescu-Doruc Marcelina
 
Liceul Teoretic „Mihai Viteazul“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 septembrie 2019


Rezumat

Lectura suplimentară este succesul întregii munci școlare. Dincolo de activitățile de lectură din orele de limbă română, învățătorul poate media întâlnirea cu lumea cărților prin “sărbători” ale cărții, cum ar fi ,,prezentarea de carte”. Activitatea consacrată prezentării unui text sau a unei cărți la clasa a III-a și a IV-a se desfășoară în mai multe etape. Inițial, se aleg textele, apoi elevii sunt familiarizați cu structura jurnalului de lectură și, în final, se prezintă cartea. Cititul constituie unul dintre cele mai de preț instrumente ale activității intelectuale. Gustul pentru acesta nu vine de la sine, ci se formează printr-o muncă de durată, care înglobează răbdare, perseverență, voință și, mai ales, presupune continuitate.

Additional reading is the success of all school work. At the Romanian classes, the teacher organizes reading activities, holidays dedicated to the pleasure of reading, such as:”Book Presentation”.The activities devoted to the presentation of a text or a book in the 3-rd and 4-th form took place in several stages, Firstly, the reading texts are chosen, then the structure of the reading journal is presented, and finally the book is presented.Reading is one of the most valuable tools of intellectual activity. The desire for reading does not come by itself, but it is formed through lasting work that encompasses patience, perseverance, will and, above all, requires continuity.

Cuvinte-cheie
lectură suplimentară, jurnal de lectură, prezentare de carte, îmbogățire spirituală, gândire critică, sensibilizare,

additional reading, reading journal, book presentation, spiritual enrichment, critical thinking, awareness