Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1306 61 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-26 15:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Cultura pedagogică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 4-5(110-111), pp. 113-116. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4-5(110-111) / 2018 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 113-116 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cultura pedagogică defineşte ansamblul valorilor pedagogice fundamentale care susţin structura de bază a educaţiei la nivel de funcţii generale ale educaţiei, finalităţi ale educaţiei, conţinuturi generale ale educaţiei, normativitate a educaţiei. Avem în vedere valorile pedagogice sociale (civice, profesionale, culturale) şi psihologice (logice, afectiv-motivaţionale, caracteriale) angajate în termeni de conţinuturi de bază validate social-istoric, corespunzător competenţelor psihologice vizate, reflectate şi la nivelul normativităţii care ordonează conceperea şi realizarea educaţiei. Din această perspectivă, putem identifica mai multe modalităţi de manifestare a culturii pedagogice: managerială (la nivel de politică a educaţiei), teoretică (academică) şi practică, a actorilor educaţiei, a şcolii ca organizaţie. Cultura pedagogică a profesorului – raportată la conceptul sociologic de cultură şi la conceptul pedagogic de cultură generală – asigură fundamentele reuşitei sale sociale la toate disciplinele şi treptele de învăţământ. Trebuie promovat la nivel de cultură pedagogică: a) generală (teoria generală a educaţiei, teoria generală a instruirii, teoria generală a curriculumului); b) aprofundată (psihologia educaţiei, sociologia educaţiei, managementul educaţiei; teoria comunicării/predării, teoriile învăţării ca modele de instruire, teoria evaluării); c) aplicată/practică (teoria învăţământului preşcolar, primar etc.; didacticile particulare; practica pedagogică – de observare, de realizare). |
||||||
Cuvinte-cheie cultură pedagogică, valori pedagogice, normativitate pedagogică, cultura școlii, pedagogical culture, pedagogical values, pedagogical normativity, school culture |
||||||
|