Depăşirea barierelor în calea parteneriatului şcoală-familie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
802 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 19:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.265 (30)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920)
SM ISO690:2012
MUŞENCO, Angela. Depăşirea barierelor în calea parteneriatului şcoală-familie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 4-5(110-111), pp. 103-105. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(110-111) / 2018 / ISSN 1810-6455

Depăşirea barierelor în calea parteneriatului şcoală-familie

Overcoming Obstacles towards a School-Family Partnership

CZU: 37.018.265

Pag. 103-105

Muşenco Angela12
 
1 Direcția de Învățămînt Soroca,
2 Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 16 septembrie 2019


Rezumat

Articolul abordează aspecte relevante ale parteneriatului școală-familie, inclusiv din perspectiva cercetărilor care documentează atât beneficiile implicării părinților și a altor membri ai familiei în educația copiilor, cât și barierele legate de: contextul vieții părinților, vârsta copilului, lipsa încrederii în școală, atitudinea profesorilor; bariere de ordin psihologic. În scopul stabilirii unui parteneriat școală-familie de succes, autoarea propune valorificarea instrumentelor de comunicare eficientă, utilizarea mediilor digitate, a serviciilor de consiliere pentru familii, a vizitelor la domiciliul elevilor.

The article addresses relevant aspects of school-family partnership, including research that documents both the benefits of parental and other family involvement in children’s education, as well as barriers related to: parental life context, child’s age, lack of trust in school, teacher attitudes, psychological barriers. In order to establish a successful school-family partnership, the author proposes the use of effective communication tools, the use of digitized media, family counseling services, visiting at home.

Cuvinte-cheie
parteneriat școală-familie, bariere, implicare, comunicare, consiliere,

school partnership-family, barriers, involvement, communication, counseling