Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
861 54 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 11:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.42 (51) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920) |
SM ISO690:2012 CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena. Necesitatea formării tinerilor voluntari în contextul pedagogiei sociale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 3(109), pp. 7-10. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(109) / 2018 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013.42 | ||||||
Pag. 7-10 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Experienţa ţărilor Uniunii Europene demonstrează că voluntariatul poate fi implementat şi valorificat în toate sferele socialului. Acesta le oferă tinerilor şi adulţilor o modalitate eficientă de a fi împreună, de a lucra în comun, valorile de bază fiind încrederea şi respectul reciproc. Mai mult, se susţine că natura voluntariatului colectiv contribuie semnificativ la dezvoltarea conştiinţei sociale şi a comunităţilor implicate. Factorul comun împărtăşit de organizaţiile de voluntari este datoria fiecărui participant faţă de bunăstarea comună sau publică, raţiune pentru care acestea lucrează în beneficiul celorlalţi. Formarea tinerilor voluntari în contextul pedagogiei sociale, ca orice formare, trebuie să cuprindă următoarele planuri: planul cunoştinţelor, fiind vizată îmbogăţirea acestora; planul acţiunii, fiind vizată dezvoltarea competenţelor practice; planul personalităţii, fiind vizată dezvoltarea propriei persoane; planul social, fiind vizată dezvoltarea competenţelor sociale. |
||||||
Cuvinte-cheie voluntar, voluntariat, voluntariat colectiv, valori, deprinderi, volunteer, volunteering, group volunteering, values, skills |
||||||
|