Persistenţa motivaţională la cadrele didactice şi factorii ei de influenţă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
816 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 00:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005.95/.96+371.134 (2)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (197)
Tipuri de management (316)
SM ISO690:2012
NEGURĂ, Ion, POPESCU, Maria. Persistenţa motivaţională la cadrele didactice şi factorii ei de influenţă. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 3(109), pp. 2-7. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(109) / 2018 / ISSN 1810-6455

Persistenţa motivaţională la cadrele didactice şi factorii ei de influenţă

Motivational Persistence in Teachers and Its Influencing Factors

CZU: 37.07:005.95/.96+371.134

Pag. 2-7

Negură Ion, Popescu Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 septembrie 2019


Rezumat

În articol este expus studiul experimental privind persistenţa motivaţională la cadrele didactice, realizat pe un eşantion de 300 de subiecţi. Analiza datelor obţinute arată că majoritatea cadrelor didactice care au participat la experiment atestă un nivel înalt şi moderat de persistenţă motivaţională, cu tendinţe spre foarte înalt la cadrele didactice din instituţiile de învăţământ private. Explicaţia acestui fapt constă în remunerarea mai generoasă, în condiţiile de muncă mai bune şi în gama de resurse logistice şi didactice mai bogată şi diversificată de care beneficiază cadrele didactice din şcolile private în raport cu colegii lor din cele de stat.

The article presents an experimental study of the motivational persistence of the teachers, conducted on a sample of 300 subjects. The analysis of the obtained data shows that the majority of the teaching staff participating in the experiment denote a high and moderate level of motivational persistence, with very high tendencies registered in the teaching staff of private educational institutions. The latter result may be explained by the generous remuneration, better working conditions, and richer logistical and teaching resources enjoyed by private school teachers, compared to their colleagues employed in state schools

Cuvinte-cheie
motivaţie, persistenţă motivaţională, cadru didactic, instituţii private, instituții de stat,

motivation, motivational persistence, school teacher, private institutions, State institutions