Pregătirea copilului pentru debutul școlar în instituția de educație timpurie: probleme și soluții
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
936 69
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 15:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2 (836)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2007)
SM ISO690:2012
CLICHICI, Veronica. Pregătirea copilului pentru debutul școlar în instituția de educație timpurie: probleme și soluții. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 2(62), pp. 58-64. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(62) / 2019 / ISSN 1811-5470

Pregătirea copilului pentru debutul școlar în instituția de educație timpurie: probleme și soluții

Preparing the child for school debut in the early education institution: problems and solutions

CZU: 373.2

Pag. 58-64

Clichici Veronica
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 13 septembrie 2019


Rezumat

În prezenta publicație este relectată problema pregătirii copilului pentru debutul său școlar în instituțiile de educație timpurie. Problema în cauză este abordată din perspectiva racordării documentelor de politici pe dimensiunea educație timpurie. În acest scop, a fost realizat un studiu experimental privind determinarea modalităților de pregătire psihologică și pedagogică a copilului pentru școală în vederea asigurării eiciente a adaptării sale școlare oferindu-se cadrelor didactice instrumente de evaluare a gradului de pregătire a copilului pentru debutul școlar. Astfel, procesul atât de complex al pregătirii copilului pentru școală depinde de calitatea condițiilor asigurate de mediul de învățare și dezvoltare, prin valoriicarea activității copilului pe tot parcursul educației timpurii.

This article relects the research issue "Preparing the child for school debut in the early education institution". This issue is addressed from the perspective of linking policy documents to the early education dimension. To this end, an experimental study was carried out on determining the child’s psychological and pedagogical training for school in ensuring effective schooling, by applying to teachers the tools for assessing the child’s educational attainment for school debut. Thus, the so complex process of preparing the child for school depends on the quality of the conditions provided by the learning and development environment by capitalizing on the whole child’s activity throughout the early education.

Cuvinte-cheie
copil, educaţie timpurie, debut scolar, curriculum, Standarde de învăţare şi dezvoltare, cadre didactice, instrumente de evaluare,

child, early education, school debut, curriculum, learning and development standards, teacher opinion, assessment tools