Pedagogical conditions of forming communicative competences in students by means of game situations
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
798 8
Ultima descărcare din IBN:
2022-07-29 13:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147.02:811'243 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2533)
Limbi (3187)
SM ISO690:2012
TOPCIU, Iskander. Pedagogical conditions of forming communicative competences in students by means of game situations. In: Revistă de știinţe socioumane , 2019, nr. 2(42), pp. 128-132. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 2(42) / 2019 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Pedagogical conditions of forming communicative competences in students by means of game situations

Condiţii pedagogice de formare a competenţelor de comunicare la studenţi prin situaţii de joc

CZU: 378.147.02:811'243

Pag. 128-132

Topciu Iskander
 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
Disponibil în IBN: 12 septembrie 2019


Rezumat

The article describes pedagogical conditions for the formation of communicative competence of students by means of game situations. It has been determined that the traditional approach to learning under the conditions of the modern school does not fully ensure the intensive mastery of the necessary system of knowledge. Using the system of game situations allows effective formation, improvement and development of skills and abilities of all types of linguistic activity. Game exercises, when used systematically, contribute to modeling the conditions of real communication in the learning process, which, in turn, leads to an increase in the level of motivation to learn a foreign language.

În articol se descriu condiţiile pedagogice pentru formarea competenţei de comunicare la studenţi prin situaţii de joc. Am stabilit că metodele tradiţionale de predare în şcoala modernă nu asigură pe deplin formarea sistemului necesar de cunoştinţe. Situaţiile de joc contribuie eficient la formarea competențelor lingvistice. Activităţile de joc folosite în predare sistematic contribuie la modelarea condiţiilor de formare a competenţei de comunicare în procesul de învăţare şi la ridicarea nivelului de motivaţie în învăţarea unei limbi străine.

Cuvinte-cheie
pedagogical conditions, linguistic activity, communicative competences,

condiții pedagogice, activitate lingvistică, competenţe comunicative