Cutasevici Formarea comportamentului orientat spre asigurarea securității personale la elevii claselor primare. Coordonate legale și coordonate curriculare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
594 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 23:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.032 (9)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2003)
SM ISO690:2012
CUTASEVICI, Angela. Cutasevici Formarea comportamentului orientat spre asigurarea securității personale la elevii claselor primare. Coordonate legale și coordonate curriculare. In: Revistă de știinţe socioumane , 2019, nr. 1(41), pp. 6-16. ISSN 1857-0119.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revistă de știinţe socioumane
Numărul 1(41) / 2019 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X

Cutasevici Formarea comportamentului orientat spre asigurarea securității personale la elevii claselor primare. Coordonate legale și coordonate curriculare

Training of behavior oriented towards personal security in primary classes. Legal coordination and curriculum coordination

CZU: 373.3.032

Pag. 6-16

Cutasevici Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 12 septembrie 2019


Rezumat

În acest articol este abordată problema educației elevilor claselor primare în vederea formării comportamentului orientat spre asigurarea securității personale. Se prezintă coordonatele legale ale formării comportamentului vizat: strategii și politici internaționale și naționale care consemnează securitatea personală în contextul drepturilor omului, inclusiv ale copilului. Se elucidează coordonatele normative ale formării comportamentului vizat în contextul curriculumului pentru învățământul primar, din perspectivele disciplinară și transdisciplinară.

This article deals with the issue of primary school pupils' education in order to develop behavior oriented towards personal security. It highlights the legal coordinates of the formation of the concerned behavior: international and national strategies and policies that record personal security in the context of human rights, including the child. It clarifies the normative coordinates of the targeted behavior formation in the context of the curriculum for primary education, from the disciplinary and transdisciplinary perspectives.

Cuvinte-cheie
securitate personală, comportament, învăţământ primar, curriculum, transdisciplinaritate,

personal security, behavior, primary education, curriculum, transdisciplinarity