Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
757 111 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 21:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.2 (73) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3894) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Tehnologia instruirii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 2(108), pp. 53-56. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2(108) / 2018 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013.2 | ||||||
Pag. 53-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tehnologia instruirii sau tehnologia didactică reprezintă metodologia instruirii, abordată în sens larg, ca metodologie generală a pedagogiei – promovată de teoria generală a educaţiei – aplicată la nivelul activităţii de instruire, realizată şi dezvoltată în contextul deschis al procesului de învăţământ, organizat pe trepte şi discipline de învăţământ. Tehnologia instruirii angajează valorificarea conceptelor pedagogice fundamentale la nivelul teoriei generale a instruirii (didacticii generale). Din perspectiva actuală, a paradigmei curriculumului, tehnologia instruirii promovează un model al activităţii de instruire, conceput pedagogic la nivel: a) global (asigurat prin centrarea asupra obiectivelor generale şi specifice şi a conţinuturilor de bază corespunzătoare acestora); b) deschis (asigurat prin valorificarea formelor de organizare a instruirii (formală – nonformală; frontală, microgrupală, individuală; tipuri şi variante de lecţii etc.), susţinute prin metode de predare-învăţare-evaluare, adaptabile în condiţii de schimbare. |
||||||
Cuvinte-cheie tehnologia instruirii, pedagogie, didactica generală, teaching technology, pedagogy, general didactics |
||||||
|