Tehnologia instruirii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
757 111
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 21:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.2 (73)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3894)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Tehnologia instruirii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 2(108), pp. 53-56. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(108) / 2018 / ISSN 1810-6455

Tehnologia instruirii

Technology of Instruction

CZU: 37.013.2

Pag. 53-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2019


Rezumat

Tehnologia instruirii sau tehnologia didactică reprezintă metodologia instruirii, abordată în sens larg, ca metodologie generală a pedagogiei – promovată de teoria generală a educaţiei – aplicată la nivelul activităţii de instruire, realizată şi dezvoltată în contextul deschis al procesului de învăţământ, organizat pe trepte şi discipline de învăţământ. Tehnologia instruirii angajează valorificarea conceptelor pedagogice fundamentale la nivelul teoriei generale a instruirii (didacticii generale). Din perspectiva actuală, a paradigmei curriculumului, tehnologia instruirii promovează un model al activităţii de instruire, conceput pedagogic la nivel: a) global (asigurat prin centrarea asupra obiectivelor generale şi specifice şi a conţinuturilor de bază corespunzătoare acestora); b) deschis (asigurat prin valorificarea formelor de organizare a instruirii (formală – nonformală; frontală, microgrupală, individuală; tipuri şi variante de lecţii etc.), susţinute prin metode de predare-învăţare-evaluare, adaptabile în condiţii de schimbare.

Teaching technology, or didactic technology, is the methodology of teaching perceived in a broad sense, as a general methodology of pedagogy, promoted by general education theory, applied at teaching level, implemented and developed in the open process of education, which is organized by stages and subjects. Teaching technology engages and explores fundamental pedagogical concepts at the general teaching theory level (general didactics). From a current perspective, seen through the curriculum paradigm, teaching technology promotes a certain model of teaching activity, pedagogically conceived at the following levels: a) global (ensured by focusing on general and specific objectives and the basic relevant content units); b) open (ensured by exploring various organizing forms of teaching (formal and informal; frontal, microgroups, individual; types and versions of lessons etc.), which are sustained through teaching–learning–assessment methods that may be adapted with changing circumstances

Cuvinte-cheie
tehnologia instruirii, pedagogie, didactica generală,

teaching technology, pedagogy, general didactics