Metoda situaţiei pedagogice ca mijloc de autorealizare a personalităţii într-un stat democratic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
669 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-07 14:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (708)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884)
SM ISO690:2012
CALMÎC, Maria. Metoda situaţiei pedagogice ca mijloc de autorealizare a personalităţii într-un stat democratic. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 2(108), pp. 26-30. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(108) / 2018 / ISSN 1810-6455

Metoda situaţiei pedagogice ca mijloc de autorealizare a personalităţii într-un stat democratic

The Pedagogical Situation Method as a Means of Personal Self-fulfillment in a Democratic State

CZU: 37.015.3

Pag. 26-30

Calmîc Maria
 
Scoala Primara Hîrbovăt, Anenii Noi
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2019


Rezumat

Scopul unui proces educaţional complex este acela de a dezvolta capacitatea de autorealizare şi autoreglare cu succes a comportamentului subiectului educaţiei. Problema autorealizării morale a tinerei generaţii într-un stat democratic constituie unul dintre cele mai importante aspecte ale procesului educaţional. Mecanismul principal al acestei Repausul de dans – formă organizată de activitate motrice în cadrul lecţiilor în sala de clasă la nivelul învăţământului primar probleme constă în interiorizarea valorilor general-umane şi naţionale, transformarea lor ulterioară în orientări comportamentale (ghiduri de viaţă) ale elevilor. Totodată, procesul de autorealizare morală este unul de lungă durată şi se realizează prin corelarea reperelor comportamentale (formate deja la subiect) cu normele funcţionale de comportament în societate, deci prin influenţa educativă şi prin controlul din partea membrilor societăţii asupra personalităţii copilului. Iar în cadrul procesului instructiv-educativ un rol important îi revine metodei situaţiilor pedagogice.

The purpose of a complex educational process is to develop in the subject of education the capacity for self-fulfillment and self-regulation of behavioral activity. The issue of moral self-fulfillment in the younger generation in a democratic state is one of the most important aspects of the educational process. The main mechanism of this problem is the introduction of general-human and national values into the inner world of students, with their subsequent transformation into behavioral guidelines (life guides). The process of moral self-correlation and correlation of behavioral factors (already formed in the subject) with the functional norms of behavior in society is of long duration and is realized through the influence and control of the members of society on the personality of the child. In the educational-educational process an important role belongs to the pedagogical situation method.

Cuvinte-cheie
stat democratic, proces educaţional, tânăra generaţie, orientare comportamentală, autoevaluare, metoda situaţiilor pedagogice,

democratic state, educational process, Younger generation, behavioral orientations, self-evaluation, the pedagogical situation method