Evaluarea propriului potenţial în adolescenţă prin prisma autocunoaşterii şi autoeficacităţii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1096 112
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 13:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8 (291)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
ŞTEFANEŢ, Diana, BOTNARI, Ina. Evaluarea propriului potenţial în adolescenţă prin prisma autocunoaşterii şi autoeficacităţii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 70-73. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455

Evaluarea propriului potenţial în adolescenţă prin prisma autocunoaşterii şi autoeficacităţii

Assessing One’s Own Potential in Adolescence through Self-Knowledge and Self-Efficacy

CZU: 159.922.8

Pag. 70-73

Ştefaneţ Diana1, Botnari Ina2
 
1 Centrul de Excelență în Economie și Finanțe, Chișinău,
2 Liceul Teoretic „Lucian Blaga“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2019


Rezumat

Este îngrijorător faptul că din ce în ce mai mulţi copii, adolescenţi şi tineri nu reuşesc să îşi găsească locul în societate, nu îşi estimează corect potenţialul şi valoarea. Adolescentul încearcă să se cunoască şi să se autoevalueze în raport cu realizările sale şi ale altora. Orice activitate, indiferent de natura ei, reprezintă o sursă de autocunoaştere. Cunoaşterea de sine se realizează într-un mod obiectiv prin comunicarea cu oamenii, deoarece cunoscându-i pe alţii ne cunoaştem mai bine pe noi înşine, iar aplicarea unor teste psihologice ajută nu doar la petrecerea plăcută a timpului liber, ci şi la autocunoaştere şi la dezvoltarea personalităţii. Cine nu acceptă că are limite şi nu şi le asumă, nu se poate autoeduca şi deveni autoeficient. Cunoaşterea calităţilor sporeşte încrederea în forţele proprii, iar cunoaşterea neajunsurilor mobilizează persoana pentru înlăturarea lor. Un simţ puternic al autoeficacităţii dezvoltă realizările umane şi bunăstarea personală în multe moduri. Persoanele cu o încredere puternică în capacităţile lor văd sarcinile dificile ca provocări ce trebuie înfruntate, dar nu ca pericole ce trebuie evitate.

It is worrying that an increasing number of children, teenagers, and young adults fail to find their place in society and are unable to estimate their true value and potential. A teenager attempts to know him- or herself and to self-assess based on his or her own and others’ achievements. Any activity, regardless of its nature, is a source of self-knowledge. Self- knowledge occurs objectively through communication with other people, because by knowing others we get to know ourselves better, while doing psychological tests is not merely a pleasant pastime, but a means to know oneself better and to develop one’s personality. Those who do not know their limitations and do not accept them cannot educate themselves and become self-efficient. Knowing our qualities increases confidence in our powers, while awareness of our shortcomings mobilizes us to overcome them. A strong feeling of self-efficiency contributes to achievements and wellbeing in many ways. People with strong confidence in their capacity perceive difficult tasks as challenges to be confronted rather than as dangers to be avoided.

Cuvinte-cheie
autocunoaştere, autoeficacitate, încredere în sine, potenţial, personalitate,

self-knowledge, self-efficacy, confidence, Potential, personality