Metode de lucru cu textul literar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
814 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-08 16:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:801.82 (7)
Probleme generale de didactică și metodică (1209)
Surse ale lingvisticii și filologiei. Colecții de texte (60)
SM ISO690:2012
BOCLINCA, Livia. Metode de lucru cu textul literar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 5-6(105-106), pp. 65-69. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(105-106) / 2017 / ISSN 1810-6455

Metode de lucru cu textul literar

Methods Used in Working with Literary Texts

CZU: 37.02:801.82

Pag. 65-69

Boclinca Livia
 
Liceul Teoretic „V.Maiakovski”, Bălți
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2019


Rezumat

Modelul cultural percepe literatura ca o sursă de date, lectura fiind calea ce face posibilă intrarea în posesia acestor date. Modelul lingvistic caută să obţină o integrare mai strânsă dintre limbă şi literatură. Elevii îşi pot îmbunătăţi competenţa lingvistică, utilizând literatura ca mijloc de studiere a limbii. Modelul creşterii personale le oferă prilejul de a corela şi a reacţiona la diverse teme şi probleme, creând o conexiune cu propriile experiențe de viață. În consecinţă, elevii sunt stimulaţi să avanseze sub aspect lingvistic, emoţional şi personal.

The Cultural Model views literature as a source of facts or information and therefore reading tends to be based on obtaining information. In this model, the teacher transmits knowledge and information to the students. The Language Model seeks a closer integration between language and literature. Students can improve their language proficiency by using literature as a resource in language learning. The Personal Growth Model seeks the opportunity for students to relate and respond to themes and issues by making a connection to their personal experiences. Consequently, students’ progress is stimulated in terms of language, emotions and character development.

Cuvinte-cheie
literatură, lectură, competenţă lingvistică, Figura 1. Harta conceptuală a poeziei Trecut-au anii... competenţă lectorală, limba română pentru alolingvi,

literature, reading, linguistic competency, literary competency, Romanian for non-native speakers