Sistemul educaţional profesional în Republica Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
522 2
Ultima descărcare din IBN:
2021-04-09 17:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.74:37+377.1(478) (1)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (776)
Educație (14076)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (266)
SM ISO690:2012
TARAGAN, Raisa. Sistemul educaţional profesional în Republica Moldova. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : Structura demografică şi calitatea potenţialului uman, 15-16 octombrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: 2015, Ediția 10, pp. 197-207. ISBN 978-9975-4000-6-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 10, 2015
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
Chișinău, Moldova, 15-16 octombrie 2015

Sistemul educaţional profesional în Republica Moldova

CZU: 316.74:37+377.1(478)

Pag. 197-207

Taragan Raisa
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2019


Rezumat

Procesele de transformare a societății înregistrate în ultimii ani reprezintă provocări pentru sistemul de educație și formare profesională. Nivelul de educație reprezintă o variabilă importantă a capitalului uman, iar acesta, la rândul său, este un factor complementar al funcției de producție. În acest articol a fost analizată și efectuată o sinteză a sistemului educațional profesional în Republica Moldova și utilizarea experienței internaționale în acest domeniu pentru a oferi cele mai bune opțiuni de a determina necesitatea armonizării sistemului de învățământ profesional în Republica Moldova în condițiile unei crize demografice. Au fost elaborate concluzii și recomandări pentru implementare în Republica Moldova a experienței internaționale.

The recent demographic transformation processes in the Moldovan society represent the challenges for the modern education and training system. Education level represents an important variable of the human capital, and the latter, in its turn, is a complementary factor of the productivity function. In this article, we analyze the professional education system in the Republic of Moldova and show the international experience in this field. We provide the scientific explanations of the necessary to restructurate the professional education system in the republic and to adjust it to the modern demographic circumstances. Certain recommendations with regard to implementation of the international experience are provided.

Cuvinte-cheie
educaţie, formare profesională, capital uman,

education, vocational training, human capital