Educaţia adulţilor în cadrul învăţământului superior: unele practici internaţionale şi oportunităţi pentru Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
738 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 21:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[374.7+378.1](100+478) (1)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2561)
SM ISO690:2012
POSŢAN, Liliana. Educaţia adulţilor în cadrul învăţământului superior: unele practici internaţionale şi oportunităţi pentru Republica Moldova. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 4(104), pp. 42-47. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(104) / 2017 / ISSN 1810-6455

Educaţia adulţilor în cadrul învăţământului superior: unele practici internaţionale şi oportunităţi pentru Republica Moldova

Adult Education in Higher Institutions: some International Practices and Opportunities for the Republic of Moldova

CZU: [374.7+378.1](100+478)

Pag. 42-47

Posţan Liliana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2019


Rezumat

Articolul prezintă raţionamente privind oportunitatea dezvoltării resurselor de educaţie a adulţilor în instituţiile de învăţământ superior. Având ca reper de analiză raportul Eurydice asupra educaţiei formale pentru adulţi în Europa, sunt descrise practici internaţionale de organizare a educaţiei adulţilor în universităţi. De asemenea, se analizează date statistice şi informaţii cu privire la accesibilitatea şi organizarea educaţiei adulţilor în învăţământul superior din Republica Moldova. Analiza vizează şi unele aspecte metodice cu privire la particularităţile andragogice ale didacticii universitare, la etapa actuală.

The paper presents the rationale for the development of adult education resources in higher education institutions. Based on the Eurydice Report on Adult Education in Europe as an analysis benchmark, there are presented international practices in implementing adult education in universities. The paper analyzes statistical data and information on access to and organization of adult education in the universities of the Republic of Moldova. The analysis process also covers some methodical aspects related to the andragogical peculiarities of university didactics at the present stage.

Cuvinte-cheie
educaţia adulţilor, andragogie, educaţie formală, învăţământ superior, cursant adult, student matur, acreditare a învăţării anterioare,

adult education, andragogy, formal education, higher education, adult learner, mature student, accreditation of previous learning