Strategii de formare şi evaluare a competenţei de lectură a elevilor, în cadrul procesului educaţional la limba şi literatura română
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
691 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-09 15:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:[811.135.1+821.135.1] (30)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087)
SM ISO690:2012
FLOREA, Margareta. Strategii de formare şi evaluare a competenţei de lectură a elevilor, în cadrul procesului educaţional la limba şi literatura română. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 4(104), pp. 20-25. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(104) / 2017 / ISSN 1810-6455

Strategii de formare şi evaluare a competenţei de lectură a elevilor, în cadrul procesului educaţional la limba şi literatura română

Strategies for the Development and Assessment of Students’ Literary Competence in Romanian Language and Literature Education

CZU: 37.02:[811.135.1+821.135.1]

Pag. 20-25

Florea Margareta
 
Direcţia generală educaţie, tineret şi sport mun. Chişinău (DGETS)
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2019


Rezumat

Competenţa de citire este cheia dezvoltării armonioase a personalităţii umane. Procesul intelectual al lecturii este complex, iar scopul profesorului este de a-l facilita prin aplicarea strategiilor de îmbunătăţire şi educarea treptată a interesului faţă de carte. Chiar dacă motivaţia studentului de a citi este mică, atitudinea lui se poate schimba în funcţie de ceea ce se întâmplă în sala de clasă. Contribuţia fiecărui profesor, în special a celui de limbă şi literatură română, ar fi enormă dacă el însuşi ar fi un cititor bun şi ar aplica strategii eficiente de formare, evaluare a competenţelor de citire, care este una dintre competenţele profesionale. Prin urmare, responsabilitatea majoră în formarea şi evaluarea competenţei de citire aparţine, în mare parte, profesorului de limbă şi literatură română, care trebuie să identifice atât problemele, cât şi soluţiile.

The reading competence is the key to the harmonious development of the human personality; it is the basis for other key competences, which are equally important. The intellectual operation of reading is quite complex, and the teacher’s aim is to make it easier by applying improvement strategies and by gradually educating students’ interest for books. Even if the student’s motivation to read is small, the attitude may change depending on what is happening in the classroom. The contribution of every teacher, especially the Romanian Language and Literature one, could be tremendous, provided the teacher is himself a good reader and applies the very strategies of training and assessing reading skills that constitute part of his professional competencies. Thus, the chief responsibility for the development and the assessment of the reading competence rests largely with the teacher of Romanian Language and Literature, who must identify both problems and their solutions in this area.

Cuvinte-cheie
lectură, competenţă, strategii didactice,

reading, competence, didactic strategies