Scientific and Methodological Bases of Forming-and-Developing University Environment in the Context of Integrated Scientific, Academic and Extracurricular Activities in a Higher Educational Institution
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
837 3
Ultima descărcare din IBN:
2022-05-31 10:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.1 (1407)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
SM ISO690:2012
ENI, Valentina. Scientific and Methodological Bases of Forming-and-Developing University Environment in the Context of Integrated Scientific, Academic and Extracurricular Activities in a Higher Educational Institution. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 4(104), pp. 16-19. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(104) / 2017 / ISSN 1810-6455

Scientific and Methodological Bases of Forming-and-Developing University Environment in the Context of Integrated Scientific, Academic and Extracurricular Activities in a Higher Educational Institution

Bazele ştiinţifice şi metodologice ale unui mediu universitar de formare şi dezvoltare în contextul activităţilor ştiinţifice, academice şi extracurriculare integrate, în instituţia de învăţământ superior

CZU: 378.1

Pag. 16-19

Eni Valentina12
 
1 T.G. Shevchenko State University of Pridnestrovie, Tiraspol,
2 Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2019


Rezumat

This article deals with the theoretical and praxiological aspects of organizing and developing a forming-and-developing university environment; a number of basic principles are given, which characterize the process of teaching, education, and development of the student’s personality in this forming-and-developing environment of a higher education institution; ideas, mechanisms, approaches, and ways that reflect the essence of the organizational process and the efficiency criteria of the forming-and-developing university environment.

Acest articol tratează aspectele teoretice şi praxiologice ale organizării unui mediu universitar de formare şi dezvoltare; o serie de principii de bază care caracterizează procesul de predare-învăţare şi dezvoltare a personalităţii studenţilor în acest mediu; idei, mecanisme, abordări şi modalităţi care reflectă esenţa procesului de organizare şi criteriile de eficienţă a mediului universitar de formare şi dezvoltare.

Cuvinte-cheie
higher education institution, forming-and-developing environment, environmental approach, vocational and personal development of a student,

instituţie de învăţământ superior, mediu de formare şi dezvoltare, abordare de mediu, dezvoltare personală şi vocaţională a studenţilor