Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
919 61 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-07 09:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.017.17 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
SM ISO690:2012 ALBU, Gabriel. Educaţia, demnitatea umană, respectul dintre oameni şi respectul de sine. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 4(104), pp. 5-10. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(104) / 2017 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.017.17 | ||||||
Pag. 5-10 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Presaţi de cerinţele momentului istoric dat şi preocupaţi de rezolvarea problemelor imediate ale societăţii, trecem cu vederea – ca specialişti şi practicieni – aspecte fundamentale ale obiectivelor şi conţinuturilor educaţiei. Studiul arată şi demonstrează relaţia profundă a educaţiei cu demnitatea umană, cu respectul interpersonal şi cu respectul de sine. Educaţia este acţiunea socială prin care edificăm, apărăm şi promovăm demnitatea umană, respectul faţă de ceilalţi şi respectul de sine. Toate acestea sunt dimensiuni esenţiale ale educaţiei, aflate dincolo de constrângeri şi de obiectivele de moment ale societăţii |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, demnitate umană, respect interpersonal, respect de sine, education, human dignity, respect for others, self-respect |
||||||
|