Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1257 174 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 20:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
374.7 (108) |
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin. Pedagogia adulţilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 3(103), pp. 53-56. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(103) / 2017 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 374.7 | ||||||
Pag. 53-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Educaţia adulţilor este abordată la nivelul mai multor ştiinţe socioumane, ca temă de cercetare operaţională şi ca subiect de politică socială. Pedagogia adulţilor, afirmată ca ştiinţă pedagogică sau ştiinţă a educaţiei, construită intradisciplinar şi interdisciplinar, are ca obiect de cercetare propriu educaţia adulţilor, abordată la nivel de concept operaţional, care defineşte ansamblul activităţilor şi al influenţelor formative realizate în favoarea populaţiei adulte cu finalităţi generale şi specifice (culturale, profesionale etc.). Evoluează la nivel de Didactică a adulţilor, organizată şi realizată în mod special în condiţii de instruire nonformală, raportată la statutul socioprofesional, dobândit prin instruirea formală, cu deschideri multiple spre instruirea/învăţarea informală. Educaţia adulţilor, ca obiect de cercetare propriu pedagogiei adulţilor, este parte a educaţiei permanente, valorificată ca direcţie generală a dezvoltare a educaţiei din perspectiva paradigmei curriculumului. Calitatea educaţiei permanente stimulează realizarea saltului spre autoeducaţie, probat la nivelul educaţiei adulţilor prin formarea capacităţii adultului de (auto)învăţare/(auto)instruire pe tot parcursului vieţii. Această capacitate reflectă cerinţele: a) proprii, psihologice de autoformare-autodezvoltare permanentă a adultului; b) sociale, impuse de dinamica evoluţiei permanente (culturale, profesionale etc.) a societăţii informaţionale, bazată pe cunoaştere. Definirea educaţiei adulţilor ca noţiune pedagogică fundamentală, aptă să analizeze dimensiunile generale şi profunde, esenţiale, ale realităţii psihosociale reflectate, solicită realizarea unor cercetări istorice, hermeneutice, iniţiate deja la nivel de Glosar de termeni-cheie în educaţia permanentă şi de Dicţionar Enciclopedic de Educaţie a Adulţilor. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţia adulţilor, pedagogia adulţilor, educaţie pe tot parcursul vieţii, autoeducaţie, didactica adulţilor, adult education, adult pedagogy, permanent education, self-education, adult didactics |
||||||
|