Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
635 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-05 15:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.334.55+374.7 (1) |
Structură socială. Societatea ca sistem social (976) |
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211) |
SM ISO690:2012 DULAMĂ, Maria-Eliza. Impactul educaţiei adulţilor asupra dezvoltării aşezărilor rurale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 3(103), pp. 40-44. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(103) / 2017 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.334.55+374.7 | ||||||
Pag. 40-44 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În prima parte a articolului am prezentat câteva aspecte ale funcţionării aşezărilor rurale ca societăţi în care există diverse parteneriate şi reţele şi am evidenţiat rolul locuitorilor asupra modelării mediului în care trăiesc. În partea a doua am realizat două studii de caz: comuna Ciocăneşti din judeţul Suceava, în care locuitorii şi-au decorat casele cu motive preluate de pe costumele populare şi, astfel, Ciocăneşti a fost declarat Satul cultural al României 2014; localitatea Certeze din judeţul Satu Mare, care se remarcă în peisaj prin casele somptuoase, de care proprietarii lor beneficiază însă prea puţin. În partea a treia a articolului am analizat exemple de amenajare a infrastructurii rutiere din câteva localităţi şi de utilizare a terenurilor arabile. În toate aceste exemple remarcăm influenţa nivelului de educaţie al sătenilor şi al oficialităţilor locale asupra dezvoltării aşezărilor rurale în care locuiesc. |
||||||
Cuvinte-cheie dezvoltare sustenabilă, societate rurală, model de dezvoltare, amenajare teritorială, peisaj, sustainable development, rural society, model of development, territorial setup, landscape |
||||||
|