Impactul educaţiei adulţilor asupra dezvoltării aşezărilor rurale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
635 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-05 15:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.334.55+374.7 (1)
Structură socială. Societatea ca sistem social (976)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211)
SM ISO690:2012
DULAMĂ, Maria-Eliza. Impactul educaţiei adulţilor asupra dezvoltării aşezărilor rurale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 3(103), pp. 40-44. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(103) / 2017 / ISSN 1810-6455

Impactul educaţiei adulţilor asupra dezvoltării aşezărilor rurale

The Impact of Adult Education on the Development of Rural Settlements

CZU: 316.334.55+374.7

Pag. 40-44

Dulamă Maria-Eliza
 
Universitatea „Babeş-Bolyai”, Cluj-Napoca
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2019


Rezumat

În prima parte a articolului am prezentat câteva aspecte ale funcţionării aşezărilor rurale ca societăţi în care există diverse parteneriate şi reţele şi am evidenţiat rolul locuitorilor asupra modelării mediului în care trăiesc. În partea a doua am realizat două studii de caz: comuna Ciocăneşti din judeţul Suceava, în care locuitorii şi-au decorat casele cu motive preluate de pe costumele populare şi, astfel, Ciocăneşti a fost declarat Satul cultural al României 2014; localitatea Certeze din judeţul Satu Mare, care se remarcă în peisaj prin casele somptuoase, de care proprietarii lor beneficiază însă prea puţin. În partea a treia a articolului am analizat exemple de amenajare a infrastructurii rutiere din câteva localităţi şi de utilizare a terenurilor arabile. În toate aceste exemple remarcăm influenţa nivelului de educaţie al sătenilor şi al oficialităţilor locale asupra dezvoltării aşezărilor rurale în care locuiesc.

The first part of the article presents some aspects of the way in which rural settlements function as societies with various partnerships and networks, highlighting the part inhabitants play in modeling the milieu in which they live. The second part contains two case studies: the common of Ciocăneşti, in the Suceava county, where the locals have decorated their houses with folk-inspired motifs, thus earning the title of Cultural Village of Romania-2014, and the settlement of Certeze, from the Satu Mare county, whose sumptuous houses look impressive against the natural backdrop, but seem to be of little benefit to the owners. The third part of the article consists of an analysis of several examples of road infrastructure and arable land engagement in some communities. All these examples show how the villagers’ and local authorities’ level of education has an impact on the development of the rural communities they live in.

Cuvinte-cheie
dezvoltare sustenabilă, societate rurală, model de dezvoltare, amenajare teritorială, peisaj,

sustainable development, rural society, model of development, territorial setup, landscape