Dezvoltarea competenţelor în instruirea adulţilor. Componenta Cunoştinţe
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
583 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-29 21:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.7 (108)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Dezvoltarea competenţelor în instruirea adulţilor. Componenta Cunoştinţe. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 3(103), pp. 21-24. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(103) / 2017 / ISSN 1810-6455

Dezvoltarea competenţelor în instruirea adulţilor. Componenta Cunoştinţe

Developing Competences in Adult Education. The Knowledge Component

CZU: 374.7

Pag. 21-24

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2019


Rezumat

În instruirea adulţilor, formarea de competenţe este prioritară şi vizibilă, dar ea nu se poate realiza fără asimilarea cunoştinţelor. Fragmentarea cunoştinţelor în declarative, procedurale, condiţionale şi metacunoştinţe impune o gamă largă de activităţi care pot să asigure operaţionalizarea tuturor componentelor. Orice curs de instruire a adulţilor, la faza proiectării, trebuie să prevadă strategii de transmitere şi valorificare a cunoştinţelor, depăşind faza celor declarative. Pentru formarea/dezvoltarea competenţelor, cunoştinţele trebuie integrate într-o reţea extinsă de achiziţii individuale şi testate prin rezolvarea problemelor autentice. Cuvinte-cheie: competenţă, cunoştinţe declarative, procedurale, condiţionale, metacunoştinţe

In adult education the development of competences is highly visible and takes priority, but it cannot happen without an assimilation of knowledge. Dividing knowledge into declarative, procedural, conditional and metaknowledge dictates a wide variety of activities capable of ensuring the operationalisation of all components. At planning stage every adult education course needs to envisage appropriate strategies for the transmission and exploration of knowledge, beyond the declarative phase. In order to build and develop competences, knowledge needs to be integrated into an extended network of individual acquisitions that have been tested through the solving of authentic problems

Cuvinte-cheie
competenţă, cunoştinţe declarative, procedurale, condiţionale, metacunoştinţe,

competence, declarative knowledge, procedural knowledge, conditional knowledge, metaknowledge