Curriculumul negociat în instruirea adulţilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
527 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-05 19:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.7.016.046 (1)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Curriculumul negociat în instruirea adulţilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 3(103), pp. 2-5. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(103) / 2017 / ISSN 1810-6455

Curriculumul negociat în instruirea adulţilor

Curriculum Negotiated in Adult Education

CZU: 374.7.016.046

Pag. 2-5

Cartaleanu Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 septembrie 2019


Rezumat

Articolul se referă la modul în care decalajul dintre noţiunea de curriculum scris/oficial şi curriculum predat este materializată în cea de curriculum negociat (decalaj legiferat şi experimentat actualmente în instruirea gimnazială la disciplina Educaţia tehnologică) şi poate fi aplicată în instruirea profesională a adulţilor. Se examinează oportunităţile de pregătire profesională a adulţilor prin formare primară, recalificare, formare continuă şi se aduce un exemplu de abordare a planului de studii şi a curriculumului negociat, elaborat în bază de credite: pregătirea ghizilor şi a însoţitorilor de grupuri turistice, printr-un program de instruire pe termen scurt. Promovarea ideii de curriculum negociat – caz în care negocierea se soldează cu un traseu individual adaptat nevoilor şi aşteptărilor cursantului – ar putea contribui simţitor la calitatea pregătirii specialiştilor în domenii noi (pentru care nu există tradiţie în formarea instituţionalizată) sau înguste (pentru care e necesar un număr mic de specialişti).

The article concerns the way in which the discrepancy between the concepts of written/official curriculum and taught curriculum materializes in the idea of negotiated curriculum (such a discrepancy is currently legitimized and experienced in the gymnasium-level teaching of Technological Education) and may be applied in the professional training of adults. The author examines the existent opportunities for adult training, such as primary training, requalification, and continuous education, and further offers an example of approaching a study plan and a negotiated curriculum based on ECTS credits: the training of tour guides and touristic group leaders in a short-term course. Promoting the idea of negotiated curriculum, in which case negotiation results in an individual learning itinerary adapted to each student’s needs and expectations, might contribute greatly to the quality of specialist training in new domains (for which there is no tradition of institutionalized training) or in narrow fields (for which only a small number of specialists is needed).

Cuvinte-cheie
plan de studii, curriculum scris, curriculum negociat, formare continuă, credite transferabile,

study plan, written curriculum, negotiated curriculum, continuous education, ECTS credits