Dezvoltarea gândirii critice – imperativ al profesorului secolului al XXI-lea
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
718 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 13:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13+37.015.3 (2)
Educație (14312)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3925)
SM ISO690:2012
VIVDICI (ŢÎBULEAC), Ana. Dezvoltarea gândirii critice – imperativ al profesorului secolului al XXI-lea. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 2(102), pp. 40-46. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(102) / 2017 / ISSN 1810-6455

Dezvoltarea gândirii critice – imperativ al profesorului secolului al XXI-lea

Developing Critical Thinking: a 21st century Teacher’s Imperative

CZU: 371.13+37.015.3

Pag. 40-46

Vivdici (Ţîbuleac) Ana
 
Inspectoratul Școlar Național
 
 
Disponibil în IBN: 9 septembrie 2019


Rezumat

Dezvoltarea gândirii critice nu poate fi văzută ca o competenţă singulară, pe care trebuie să se centreze demersul didactic: or, ea face parte dintr-un set de competenţe esenţiale ale secolului al XXI-lea, determinat de parteneriatul pentru competenţele secolului al XXI-lea. Diferitele abordări ale procesului educaţional de proiectare-predare-evaluare subliniază perspectivele de interacţiune la clasa de elevi, care nu sunt relaţionate doar cu predarea limbilor străine şi nu se restrâng la o arie curriculară, fiind, în schimb, transdisciplinare.

The development of critical thinking skills cannot be seen as a solitary competence, on which the educational process needs to be focused. Instead, it ought to be perceived as part of a set of interconnected competences. The various current approaches to the development of the didactical process of planning-teaching-assessment underline the perspectives of interaction in the classroom, which are not connected to foreign language teaching only, but are actually cross-curricular.

Cuvinte-cheie
gândire critică, competenţe pentru secolul al XXI-lea, Intel Teach, taxonomia socratică a întrebărilor, taxonomia digitală a lui Bloom,

critical thinking, 21st century skills, Intel Teach, Socratic taxonomy of questions, Bloom’s digital taxonomy