Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
572 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-26 10:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1302) |
Probleme generale de didactică și metodică (1190) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Textul mic: provocare pentru evocare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 2(102), pp. 32-36. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||
Numărul 2(102) / 2017 / ISSN 1810-6455 | |||||
|
|||||
CZU: 37.02 | |||||
Pag. 32-36 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
În acest articol se examinează detaliat posibilităţile formative ale unor tehnici din arsenalul strategiei generale de dezvoltare a gândirii critice, pentru aplicarea cărora se utilizează textele de proporţii mici (proverbele, maximele, aforismele, dictoanele, butadele, citatele, poemele într-un vers, haikuurile etc.). Textul mic este considerat un declanşator pentru activităţile de scriere şi cele de discuţie, fiind deosebit de practic datorită accesibilităţii sale ca întindere, varietăţii tematice şi ideatice, posibilităţilor nelimitate de interpretare şi oportunităţilor largi pe care le deschide în faţa unui moderator creativ şi nonconformist. Sunt prezentate două prilejuri distincte pentru valorificarea textului mic, materializate în tehnici concrete şi exemple: scrierea unor texte-schiţe, ne-evaluabile, care devin ulterior suport pentru alte texte (Bliţ; Reacţia cititorului; Scrierea liberă; Văd – Aud – Simt); demararea discuţiilor al căror impact va depăşi cadrul textului de start (Discuţia ghidată; Pixuri în pahar; Gândeşte – Discută în perechi – Prezintă; Citate; Lasă-mi mie ultimul cuvânt;). |
|||||
Cuvinte-cheie gândire critică, evocare, scriere, discuţie, proverb, aforism, citat, maximă, dicton, haïku, critical thinking, evocation, writing, discussion, proverb, aphorism, quotation, maxim, dictum, haiku |
|||||
|