Gândirea critică, o competență a viitorului
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
833 76
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 13:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036 (246)
Educație (14077)
SM ISO690:2012
COSOVAN, Olga. Gândirea critică, o competență a viitorului. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 2(102), pp. 2-4. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(102) / 2017 / ISSN 1810-6455

Gândirea critică, o competență a viitorului

Critical thinking, a competence of the future

CZU: 37.036

Pag. 2-4

Cosovan Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 9 septembrie 2019


Rezumat

Gândirea critică devine, în lumea contemporană, o competență necesară angajaților în diferite domenii, pe care ar trebui să o formeze sistemul educațional. Manifestarea acestei competențe constă în cunoașterea și aplicarea coerentă a tehnicilor consacrate de dezvoltare a gândirii critice, luând decizii pe cont propriu și soluționând problemele care apar. O eventuală modificare a curriculumului național ar trebui să urmărească formarea competenței de a gândi critic prin studiul disciplinelor școlare, iar studiile profesionale să cultive spiritul gândirii critice în spațiul academic.

In the modern world critical thinking is quickly becoming a key competence for the employees of various domains, and as such it ought to be developed by and during formal education. A person with this competence shall know and apply coherently the long-standing critical thinking techniques, taking their own decisions and solving the possible problems. An eventual modification of the national curriculum should pursue the development of the critical thinking competence through the study of school disciplines, while professional studies would cultivate the spirit of critical thinking in the academic milieu.

Cuvinte-cheie
competenţă, gândire critică, cunoştinţe, abilităţi, soluţionarea problemelor,

competence, critical thinking, knowledge, skills, problem solving