Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
873 78 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-04 08:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.07:005.32 (20) |
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (198) |
Activități manageriale (431) |
SM ISO690:2012 VIVDICI (ŢÎBULEAC), Ana. Managementul educaţional participativ – un imperativ al leadershipului educaţional. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 1(101), pp. 14-17. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(101) / 2017 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.07:005.32 | ||||||
Pag. 14-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Astăzi, managementul educaţional, datorită complexităţii sarcinilor şi funcţiilor crescânde atribuite managerului, se confruntă cu necesitatea imperioasă de aplicare a principiului participativ întru asigurarea derulării proceselor şi construirii relaţiilor de management, precum şi întrunirii standardelor de competenţă profesională asociate cadrelor manageriale. În aceste condiţii, conducătorului, oricât de capabil ar fi, îi este dificil să optimizeze deciziile strategice sau unele decizii tactice importante. Liantul managementului participativ îl constituie comunicarea şi capacitatea managerului de a corela funcţiile comunicării cu funcţiile managementului şi a le realiza cu succes. De calitatea comunicării depind: înţelegerea problemelor cu care se confruntă orice angajat, durabilitatea relaţiilor organizaţionale, circulaţia ideilor şi soluţiilor destinate atingerii obiectivelor propuse, cât şi capacitatea managerului de a-şi motiva, antrena şi conduce angajaţii. Din această cauză, se impune necesitatea perfecţionării continue a deprinderilor de comunicare ale managerului atât la nivel intern, cât şi la cel extern. |
||||||
Cuvinte-cheie educational management, participatory processes, communication, standards, professional competences, educational leadership |
||||||
|