Managementul educaţional participativ – un imperativ al leadershipului educaţional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
873 78
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-04 08:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005.32 (20)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (198)
Activități manageriale (431)
SM ISO690:2012
VIVDICI (ŢÎBULEAC), Ana. Managementul educaţional participativ – un imperativ al leadershipului educaţional. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 1(101), pp. 14-17. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(101) / 2017 / ISSN 1810-6455

Managementul educaţional participativ – un imperativ al leadershipului educaţional

Participatory educational management – an imperative of educational leadership

CZU: 37.07:005.32

Pag. 14-17

Vivdici (Ţîbuleac) Ana
 
Inspectoratul Școlar Național
 
 
Disponibil în IBN: 9 septembrie 2019


Rezumat

Astăzi, managementul educaţional, datorită complexităţii sarcinilor şi funcţiilor crescânde atribuite managerului, se confruntă cu necesitatea imperioasă de aplicare a principiului participativ întru asigurarea derulării proceselor şi construirii relaţiilor de management, precum şi întrunirii standardelor de competenţă profesională asociate cadrelor manageriale. În aceste condiţii, conducătorului, oricât de capabil ar fi, îi este dificil să optimizeze deciziile strategice sau unele decizii tactice importante. Liantul managementului participativ îl constituie comunicarea şi capacitatea managerului de a corela funcţiile comunicării cu funcţiile managementului şi a le realiza cu succes. De calitatea comunicării depind: înţelegerea problemelor cu care se confruntă orice angajat, durabilitatea relaţiilor organizaţionale, circulaţia ideilor şi soluţiilor destinate atingerii obiectivelor propuse, cât şi capacitatea managerului de a-şi motiva, antrena şi conduce angajaţii. Din această cauză, se impune necesitatea perfecţionării continue a deprinderilor de comunicare ale managerului atât la nivel intern, cât şi la cel extern.

Educational management today, due to the increasing complexity of tasks and functions assigned to the manager, faces with the urgent necessity of implementing the participatory principle to assure workflows and to build management relations, as well as meeting the standards of professional competence associated to managerial staff. In such circumstances it is difficult for an individual leader to be able to optimize strategic decisions or some important tactical decisions. The binder of participatory management is the communication and the manager’s ability to correlate the communication with management functions to achieve them successfully. The quality of communication depends on understanding the issues faced by any employee, the sustainability of organizational relations, the circulation of ideas and solutions to achieve the goals and the manager’s ability to motivate, train and manage the employees. Therefore, it requires continuous improvement of manager’s communication skills both at internal and external level.

Cuvinte-cheie
educational management, participatory processes, communication, standards, professional competences, educational leadership