Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
575 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-07 23:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
172+316.77 (1) |
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (387) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (788) |
SM ISO690:2012 ALBU, Gabriel. Valorile şi internalizarea lor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 1(101), pp. 2-9. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(101) / 2017 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 172+316.77 | ||||||
Pag. 2-9 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Societatea omenească a presupus, presupune şi va presupune existenţa valorilor (şi o anumită structură a lor). Conservarea şi transmiterea acestora se face în mod sistematic prin educaţie. Oricât de mult ne-ar preocupa eficientizarea relaţiei şcolii cu cerinţele şi dinamica pieţei muncii, integrarea şi utilizarea noilor tehnologii informatice în practica educaţională, compararea performanţelor elevilor noştri cu performanţele elevilor din alte ţări, nu putem – nu ne este permis – să ignorăm sau să subapreciem importanţa/semnificaţia valorilor (spirituale) în formarea noilor generaţii. Studiul şi-a propus să evidenţieze faptul că preocuparea pentru interiorizarea valorilor fundamentale ale umanităţii de către tineri reprezintă – dincolo de constrângerile şi de priorităţile momentului – cea mai importantă misiune a educaţiei, în general, şi a şcolii, în special. |
||||||
Cuvinte-cheie values, internalization of values, pedagogy of values, primary socialization, secondary socialization |
||||||
|