Valorile şi internalizarea lor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
575 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-07 23:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
172+316.77 (1)
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (387)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (788)
SM ISO690:2012
ALBU, Gabriel. Valorile şi internalizarea lor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2017, nr. 1(101), pp. 2-9. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(101) / 2017 / ISSN 1810-6455

Valorile şi internalizarea lor

Values and their internalization

CZU: 172+316.77

Pag. 2-9

Albu Gabriel
 
Universitatea Petrol-Gaze Ploieşti din România
 
 
Disponibil în IBN: 9 septembrie 2019


Rezumat

Societatea omenească a presupus, presupune şi va presupune existenţa valorilor (şi o anumită structură a lor). Conservarea şi transmiterea acestora se face în mod sistematic prin educaţie. Oricât de mult ne-ar preocupa eficientizarea relaţiei şcolii cu cerinţele şi dinamica pieţei muncii, integrarea şi utilizarea noilor tehnologii informatice în practica educaţională, compararea performanţelor elevilor noştri cu performanţele elevilor din alte ţări, nu putem – nu ne este permis – să ignorăm sau să subapreciem importanţa/semnificaţia valorilor (spirituale) în formarea noilor generaţii. Studiul şi-a propus să evidenţieze faptul că preocuparea pentru interiorizarea valorilor fundamentale ale umanităţii de către tineri reprezintă – dincolo de constrângerile şi de priorităţile momentului – cea mai importantă misiune a educaţiei, în general, şi a şcolii, în special.

Human society has presumably involves and implies the existence of values (and some of their structure). Their preservation and transmission is done by education. No matter how much we focus on optimization of relationship between the school and the requirements and labor market dynamics, integration and use of new information technologies in educational practice, comparing the performance of our students with student performance in other countries, we can not – we are not allowed – to ignore or underrate the importance/ significance of values (spiritual) in the formation of new generations. The study aims to highlight that concern for internalizing fundamental values of humanity by young people is – beyond the constraints and priorities of the moment – the most important mission of education in general and schools in particular.

Cuvinte-cheie
values, internalization of values, pedagogy of values, primary socialization, secondary socialization