The emergence of the personality and development of social capacities in adolescence
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
688 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-12 15:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.92+316.6 (1)
Psihologie (3327)
Psihologie socială (944)
SM ISO690:2012
HAMMUD, Samir. The emergence of the personality and development of social capacities in adolescence. In: EcoSoEn, 2019, nr. 1-2, pp. 185-191. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 1-2 / 2019 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

The emergence of the personality and development of social capacities in adolescence

Emergența personalității și dezvoltarea capacităților sociale în adolescență

CZU: 159.92+316.6

Pag. 185-191

Hammud Samir
 
School Dier Haana
 
Disponibil în IBN: 5 septembrie 2019


Rezumat

Adolescence is considered a period in person's existence and the evolution of his / her personality shocked all the time, creating sometimes – social conflicts and anxieties. In adolescence there is a desire to affirm, to identify the self with patterns of independent behavior that precede the stable definition of one's own personality. The widening of the sphere of social experience determines the harmonization of skills and attitudes with social requirements and greatly develops the critical and self-critical spirit. But the process of identifying and developing self-consciousness also involves reporting to their peers. If the adolescent has a higher self-consciousness than the way he/she is evaluated by others, he/she will feel isolated, trying to find expressions of his own to bring admiration and acceptance to others. This explains terifism, stubborn and oppositional manifestations, originality crises, and sometimes even delinquency. In their turn, adolescents with a superior self-esteem and well-accepted by colleagues present trust-based behaviors, strongly support and argue their opinions, have fewer personal problems, more easily overcome difficulties, and are more inclined towards their own initiatives.

Adolescența este considerată o perioadă a existenței personale, iar evoluția personalității la această vârstă a șocat întotdeauna, provocând uneori conflicte sociale și anxietate. În adolescență se manifestă dorința de afirmare, de identificare de sine în cadrul modelelor de comportament independent, care precedă definirea stabilă personalității. Lărgirea sferei experienței sociale determină armonizarea abilităților și atitudinilor cu cerințele sociale și dezvoltă foarte mult spiritul critic și autocritic. Dar procesul de identificare și de dezvoltare a conștiinței de sine implică, de asemenea, raportarea la aceiași generație, la același grupă de vârstă. Dacă adolescentul are o conștiință de sine superioară modului în care este evaluat de alții, el se va simți izolat, încercând să-și găsească propriile expresii pentru a trezi admirația și acceptaree celor din jur. Acest lucru explică terifismele, manifestările de încăpăținare și opoziție, crizele de originalitate și, uneori, delincvența. La rândul lor, adolescenții cu stima de sine înaltă și acceptați favorabil de colegi prezintă comportamente bazate pe încredere, susținere puternică și acceptare a opiniilor lor, au mai puține probleme personale, depășesc cu mai multă ușurință dificultățile și sunt mai înclinați către inițiative proprii.

Cuvinte-cheie
adolescence, personality, skills, social requirements,

adolescenta, personalitate, abilităţi, cerințe sociale