Tehnologii educaționale inovaționale la Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți instruirea adaptivă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
787 34
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 13:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147 (629)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2533)
SM ISO690:2012
GAŞIŢOI, Natalia, ZASTÎNCEANU, Liubov. Tehnologii educaționale inovaționale la Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți instruirea adaptivă. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2019, nr. 2(53), pp. 99-105. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3364349
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 2(53) / 2019 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Tehnologii educaționale inovaționale la Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți instruirea adaptivă

Educational technologies within the state university “Alecu Russo” from Balti: adaptive training

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3364349
CZU: 378.147

Pag. 99-105

Gaşiţoi Natalia, Zastînceanu Liubov
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
Disponibil în IBN: 29 august 2019


Rezumat

Centering the education on the learner becomes a desideratum for quality assurance and competitiveness in higher education institutions. Innovative educational technologies, in particular the adaptive training, have enabled an effective educational process to be achieved at the “Alecu Russo“ Balti State University. The PADDIE Model for Organizing Adaptive Training in Higher Education, described in this paper, was developed in the framework of the institutional project of applied research 15.817.06.27A Directingthe development of professional skills in university studies through the organization of an adaptive training process (PROFADAPT) has demonstrated reliability and viability in different teaching situations.

Centrarea învățământului pe cel ce învață devine un deziderat pentru asigurarea calității și competitivității și în cazul instituțiilor de învățământ superior. Tehnologiile educaționale inovaționale, în particular instruirea adaptivă, au permis realizarea unui proces educațional eficient la Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți. Modelul PADDIE de organizare a instruirii adaptive în învățământul superior, descris în articol, elaborat în cadrul proiectului instituțional de cercetări aplicative 15.817.06.27A Dirijarea formării competențelor profesionale în cadrul studiilor universitare prin organizarea unui proces de instruire adaptivă (PROFADAPT), și-a demonstrat fiabilitatea și viabilitatea în diferite situații didactice.

Cuvinte-cheie
adaptive training, PADDIE model, PROFADAPT, professional skills,

instruire adaptivă, modelul PADDIE, PROFADAPT, competenţe profesionale