Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
609 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-01-22 13:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
004:51 (14) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184) |
Matematică (1644) |
SM ISO690:2012 CAFTANATOV, Olesea. Metodologii de identificare și selectare a criteriilor de evaluare a interfețelor softurilor educaționale de matematică. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2019, nr. 2(53), pp. 22-30. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3364318 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 2(53) / 2019 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3364318 | ||||||
CZU: 004:51 | ||||||
Pag. 22-30 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The aim of this paper is to identify and select the major criteria necessary for evaluating the educational software interfaces. In our research, we used two methodologies to identify and select criteria and for this purpose were involved 48 people. Based on our study, from 16 criteria with 32 bipolar values were selected the top rating five hedonic criteria and five pragmatic as the most important ones. Therefore, if we want to evaluate educational interfaces we need to pay attention to these 10 pragmatic-hedonic criteria. |
||||||
Cuvinte-cheie criteria identification, interface evaluation, pragmatic |
||||||
|