Terminologia educației lingvistice și literare: constituire și unificare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
734 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-29 12:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:[811.135.1+821.135.] (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3883)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1455)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2085)
SM ISO690:2012
PÂSLARU, Vlad. Terminologia educației lingvistice și literare: constituire și unificare. In: Filologia modernă: realizări şi perspective în context european: Moştenire, Influenţă, Continuitate, Ed. 12, 6 decembrie 2018, Chişinău. Chişinău: "Tipocart Print" SRL, 2019, Ediţia 12, pp. 110-117. ISBN 978-9975-3289-0-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Filologia modernă: realizări şi perspective în context european
Ediţia 12, 2019
Colocviul "Filologia modernă: realizări şi perspective în context european"
12, Chişinău, Moldova, 6 decembrie 2018

Terminologia educației lingvistice și literare: constituire și unificare

CZU: 37.016:[811.135.1+821.135.]

Pag. 110-117

Pâslaru Vlad
 
Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”
 
 
Disponibil în IBN: 20 august 2019


Rezumat

Autorul face un excursistoric în procesul de constituire și unificare a terminologiei educației lingvistice și literare în RM și România în ultimele decenii. Acțiunile coordonate managerial și științific au condus la definirea și punerea în uz a unui sistem original de termeni specifici, care reflectă atât conceptele și teoriile lingvistice, estetice și literare, cât și pe cele ale pedagogiei moderne mondiale.

Cuvinte-cheie
competenţă de comunicare, competență literară-lectorală, educaţie lingvistică, educaţie literar-artistică, curriculum, obiective educaționale, vorbitor elevat al limbii române, cititor cult de literatură, activitate comunicativlingvistică, activitate literar-artistică, stadii de/ale lectură/lecturii