Creativitatea în societatea Conştientă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
490 0
SM ISO690:2012
ROŞCA, Ion, TODOROI, Dumitru. Creativitatea în societatea Conştientă. In: Amfiteatru Economic, 2011, vol. 13, p. 501. ISSN 1582-9146.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Amfiteatru Economic
Volumul 13 / 2011 / ISSN 1582-9146 /ISSNe 2247-9104

Creativitatea în societatea Conştientă

JEL: D83, Z13, A13, C87, D58, L86

Pag. 501-501

Roşca Ion1, Todoroi Dumitru2
 
1 Academia de Studii Economice din Bucureşti,
2 Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 19 august 2019


Rezumat

Creativitatea este rezultatul activităţii creierului, diferenţiind indivizii şi asigurând un important avantaj competitiv pentru aceştia, pentru firme, precum şi pentru societate în general. Ramuri industriale inovative cum ar fi TIC, automobile, privesc creativitatea ca pe principalul instrument al succesului. Creativitatea Inteligenţei Naturale poate dezvolta activităţi creative de bază, în timp ce Creativitatea Inteligenţei Artificiale, mai ales Creativitatea Inteligenţei Conştiente, trebuie creată şi îmbunătăţită astfel încât să depăşească nivelul Inteligenţei Naturale. Cercetările în domeniul neurologiei nu pot oferi, încă, fundamentele necesare înţelegerii creativităţii dar, miile de ani de observaţie a comportamentului inteligenţei naturale creative au dus la crearea unor algoritmi, modele, metode, linii directoare şi proceduri care pot fi utilizate la nivelul Creativităţii Societăţii Conştiente. Articolul prezintă evoluţia Creativităţii (ce este, de ce este importantă, unde este utilizată), analizează Creativitatea din diferite perspective (ca activitate a creierului, conducând viaţa de zi cu zi, în relaţie cu profesia, 6 paşi ai lui Piirto, când şi unde apare creativitatea, cum sunt priviţi indivizii creativi), relaţionând Creativitatea Individuală şi Obiectivele Firmei (creativitate individuală; echipe, creativitate şi crearea produsului; obiectivele creării produselor firmei; dezvoltarea produsului antreprenorii şi întreprinderile mici).