Abordarea demersului educaţional în contextul aspectului lateralizării cerebrale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
896 40
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-31 20:45
SM ISO690:2012
BÎRNAZ, Nina. Abordarea demersului educaţional în contextul aspectului lateralizării cerebrale . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2008, nr. 9(19), pp. 69-72. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(19) / 2008 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Abordarea demersului educaţional în contextul aspectului lateralizării cerebrale

Pag. 69-72

Bîrnaz Nina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 29 iulie 2013


Rezumat

A special interest for physiology represents the problem linked to the functional asymmetry of the brain. Those two hemispheres (left hemisphere and right hemisphere) of the human brain perceive and work out the information in different ways. It is known that a part of people have their left hemisphere predominating, whereas the others have the right one that predominates. For adequate and best involving of all the children in the process of learning, the lesson should include a lot of teaching activities/tasks and a corresponding teaching technology for balanced involving of brain hemispheres in the process of learning. This article includes examples of teaching methods and tasks, that contribute to the best involvement of every pupil in the educational process.