Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
625 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-29 10:47 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
338.48:316.772.4 (1) |
Turism (534) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (789) |
SM ISO690:2012 PLATON, Nicolae, JURAVELI, Tatiana. Negocierea comercială internațională în prestația turistică. In: Economica, 2019, nr. 2(108), pp. 7-20. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 2(108) / 2019 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
CZU: 338.48:316.772.4 | ||||||
JEL: M1, M16, L83. | ||||||
Pag. 7-20 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În businessul turistic, negocierea comercială internațională constituie principala modalitate, prin care se accede la performanțe, în condițiile existenței unui echilibru al avantajelor pentru toate părțile. Având în vedere marile tendințe din evoluția turismului mondial, ca urmare a procesului permanent de căutări ale unor soluții, care să ducă la facilitarea schimburilor de turiști între țări, negocierile comerciale internaționale trebuie să-și amplifice prezența tot mai vădit în relațiile bilaterale, devenind, astfel, principalul și singurul mijloc de comunicare internațională în businessul turistic. În prezentul articol, se analizează modalitatea, prin care se desfășoară negocierile contemporane în businessul turistic și care constituie un argument în sprijinul determinării, pe de o parte, a necesității acestor negocieri, iar pe de altă parte, a modului și complexității petrecerii acestora. |
||||||
Cuvinte-cheie turism, negocieri, negocieri comerciale internaționale, prestație turistică, întreprinderi turistice, tourism, negotiations, international trade negotiations, tourism service, tourism enterprises |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-82578</cfResPublId> <cfResPublDate>2019-08-08</cfResPublDate> <cfVol>108</cfVol> <cfIssue>2</cfIssue> <cfStartPage>7</cfStartPage> <cfISSN>1810-9136</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/82578</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Negocierea comercială internațională în prestația turistică</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>turism; negocieri; negocieri comerciale internaționale; prestație turistică; întreprinderi turistice; tourism; negotiations; international trade negotiations; tourism service; tourism enterprises</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>În businessul turistic, negocierea comercială internațională constituie principala modalitate, prin care se accede la performanțe, în condițiile existenței unui echilibru al avantajelor pentru toate părțile. Având în vedere marile tendințe din evoluția turismului mondial, ca urmare a procesului permanent de căutări ale unor soluții, care să ducă la facilitarea schimburilor de turiști între țări, negocierile comerciale internaționale trebuie să-și amplifice prezența tot mai vădit în relațiile bilaterale, devenind, astfel, principalul și singurul mijloc de comunicare internațională în businessul turistic. În prezentul articol, se analizează modalitatea, prin care se desfășoară negocierile contemporane în businessul turistic și care constituie un argument în sprijinul determinării, pe de o parte, a necesității acestor negocieri, iar pe de altă parte, a modului și complexității petrecerii acestora.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>In tourism business, international trade negotiation represents the main way to access performance, given the existence of a balance of benefits for all parties. Taking into account the great trends in the evolution of the world tourism, as a result of the permanent process of seeking solutions that will facilitate the exchange of tourists among countries, international trade negotiations must intensify their more obvious presence in bilateral relations, thus becoming the main and the most reliable means of international communication within the tourism business. This article presents the way in which modern negotiations are taking place in the tourism business and which represent an argument in support of determining the necessity of these negotiations on the one hand, and on the other hand – their way and complexity.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-08-08T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-08-08T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-558</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-08-08T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-64980</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-08-08T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-558</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-558-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-08-08T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Платон</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Николай</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-64980</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-64980-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-08-08T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Juraveli</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Tatiana</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>