Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
894 74 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 14:24 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.772:070 (1) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790) |
Ziare. Presă. Jurnalism (561) |
SM ISO690:2012 DUMBRĂVEANU, Andrei. Societatea comunicării: de la post-adevăr la redundanță informațională. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2019, nr. 2(180), pp. 170-177. ISSN 1957-2294. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice | ||||||
Numărul 2(180) / 2019 / ISSN 1957-2294 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.772:070 | ||||||
Pag. 170-177 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În doar patru decenii internetul a creat o reţea globală care a reușit să unească virtual mai mult de jumătate din populaţia planetei sub genericul Citește - Scrie – Publică. Informaţia mediatică distribuită pe internet este pe cât de ușor de accesat, pe atât de vulnerabilă. Veredicitatea ei necesită eforturi suplimentare de verificare. Totodată, internetul nu obţine pentru el numai indicatori cantitativi referitor la gradul de inters faţă de informaţia utilizată/vizualizată, ci află și cum este percepută informaţia, reacţia inversă, acţiunea mesajului. Odată cu apariţia internetului apare și term enul „post-adevăr’’. Post-adevărul eclipsează argumentele raţionale, reci prin alternative din credinţe personale și stări emotive. Epoca post-adevărului este un produs al societăţii de comunicare, al spectacolului și al publicităţii. În această perioadă a mondializării și a liberalismului economic, a comercializării oricărui produs, mass-media abandonează terenul raţionalismului și alunecă pe arena divertismentului, a efectelor sclipitoare, efemere, în ritm turbulent, cu conţinut fragmentar. Post-adevărul poate provoca intoxicare virtuală în societatea comunicării. Mass-media a transmis “mesajului toxic” conotaţii implicite, în sfera comunicării el exprimă stări psihosomatice aparent neevidenţiate, dar malefice. |
||||||
Cuvinte-cheie epoca digitală, rețele, Internet, mass-media, post-adevăr, trolling, jurnalism social, societatea comunicării, Informaţie, diseminare, digital age, networks, Internet, mass-media, post-truth, trolling, social journalism, communication society, information, dissemination |
||||||
|