Benchmarking in the public sector: a usefull management tool or just a simple theory
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1089 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-10 21:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.52:351/354 (1)
Operații în management. Direcții (295)
Activități specifice administrației publice (1049)
Administrația de nivel inferior. Administrație locală. Administrație municipală. Autorități locale (2503)
Administrația de nivel mijlociu. Administrația regională. provincială. Organe administrative regionale (3967)
Administrația de nivel superior. Administrație centrală (5549)
SM ISO690:2012
SOLOMON, Oleg. Benchmarking in the public sector: a usefull management tool or just a simple theory. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2019, nr. 2(180), pp. 144-158. ISSN 1957-2294.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice
Numărul 2(180) / 2019 / ISSN 1957-2294

Benchmarking in the public sector: a usefull management tool or just a simple theory

Benchmarking-ul în sectorul public: un instrument managerial util sau doar o simplă teorie

CZU: 005.52:351/354

Pag. 144-158

Solomon Oleg
 
Ministry of Defense of the Republic of Moldova
 
Disponibil în IBN: 8 august 2019


Rezumat

În sectorul public fenomenul de benchmarking (analiza comparativă) ca instrument de evaluare a performanței organizaționale și de facilitare a transferului de management și a învățării de la alte organizații de referință nu este atât de des întâlnit sau utilizat. Chiar dacă este aplicat cu intermitenţă și doar de câteva autorități, forma, metodologia și conținutul acestuia nu corespund celora prevăzute de literatura de specialitate. În acest articol prezentăm și descriem procesul de benchmarking prin prisma abordărilor identificate în literatura de specialitate. Sunt descrise și analizate evoluţia benchmarkingului, esența, definițiile, conținutul, structura, tipurile, avantajele și dificultățile acestui exercițiu. Astfel, acest articol are scopul de a redescoperi procesul de benchmarking și a reliefa beneficiile acestuia pentru sectorul public, inclusiv administrația publică.

In the public sector the benchmarking phenomenon as an instrument for assessing organizational performance and for facilitating management transfer and learning from other benchmarked organizations is not so often met or utilized. Even if it is applied from time to time and just by a few authorities the form, methodology and the content are not as described in the literature on the subject. Hence in this article we are presenting and describing the benchmarking process through approaches have found in the specialty literature. The evolution of the benchmarking, the essence, definitions, content, structure with stages, the types, the advantages and difficulties of this exercise are described and analyzed in this research. So, this article has the aim to rediscover the benchmarking process and emphasize its benefits for public administration.

Cuvinte-cheie
benchmarking, referinţe, evaluarea performanţelor, deficiențe de autoevaluare, organizaţii, comparaţie, învăţare, adaptare,

benchmarking, benchmarks, performance assessment, self-assessment shortcomings, organizations, comparison, learning, adapt