Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
617 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-02-22 14:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942.5:371.135 (1) |
Psihologie (3368) |
Educație (14269) |
SM ISO690:2012 COJOCARI, Lidia, CRIVOI, Aurelia. Stresorezistenţa la cadrele didactice în corelaţie cu cronotipul. In: Revista de studii interdisciplinare „C. Stere”, 2017, nr. 3-4(15-16), pp. 321-328. ISSN 2457-5550. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3360140 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de studii interdisciplinare „C. Stere” | ||||||
Numărul 3-4(15-16) / 2017 / ISSN 2457-5550 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3360140 | ||||||
CZU: 159.942.5:371.135 | ||||||
Pag. 321-328 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The reactivity of the teacher's body at the action of the stressors is determined by the specificity of their activity, the work placement and the chronotip. With the increase of professional competence, traineeship and adaptation to the permanent action of stressors în the workplace, there is an increase în stress-resistance and psycho-emotional resistance. And, depending on the chronotope, a higher stress resistance was sought în people with early morning chrono. |
||||||
Cuvinte-cheie - |
||||||
|