Protecţia intereselor economice ale consumatorilor prin prisma instituţiei practicilor comercialeincorecte
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
646 32
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-27 10:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
346.548:366.5 (7)
Regulamente de ordin și control economic (93)
Consumerism (154)
SM ISO690:2012
. Protecţia intereselor economice ale consumatorilor prin prisma instituţiei practicilor comercialeincorecte. In: Revista de studii interdisciplinare „C. Stere”, 2017, nr. 1-2(13-14), pp. 115-128. ISSN 2457-5550. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3358737
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de studii interdisciplinare „C. Stere”
Numărul 1-2(13-14) / 2017 / ISSN 2457-5550

Protecţia intereselor economice ale consumatorilor prin prisma instituţiei practicilor comerciale
incorecte

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3358737
CZU: 346.548:366.5

Pag. 115-128

 
 
 
Disponibil în IBN: 6 august 2019


Rezumat

Conform legislaţiei din domeniul protecţiei consumatorilor, practicile comerciale neloiale sunt interzise. În general, o practică a unui profesionist este incorectă dacă acesta este contrar diligenţei profesionale, şi anume dacă această practică nu este în concordană cu practicile loiale în materie comercială, materială industrială, artizanală sau liberală, şi dacă această practică poate duce consumatorul mediu să ia o decizie care în condiţii normale nu ar fi luat-o fără această practică. Comportamentele care induc în eroare consumatorul cu privire la produs sunt o excelenta clasă de practici neloiale. Aceasta este ceea ce noi numim „practici comerciale înşelătoare”.

Conformément à la legislation consumeriste, les pratiques commerciales déloyales sont interdites. En général: une pratique d’un professionnel est déloyale si elle est contraire à la diligence professionnelle, c’est.-à-dire si la pratique ne correspond pas aux usages honnêtes en matière commerciale, industrielle, artisanale ou libérale, et si la pratique peut avoir pour conséquence que le consommateur moyen prend une décision qu’il n’aurait pas prise sans cette pratique. Les comportements qui trompent le consommateur sur le produit sont une catégorie par excellence des pratiques déloyales. C’est ce que l’on appelle «Pratiques commerciales trompeuses».

Cuvinte-cheie
practică comercială, diligenţă profesională, consumator mediu, practică neloială sau agresivă,

pratiques commerciales, diligence professionnelle, consommateur moyen, pratiques déloyales et agressives

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Плотник, .</dc:creator>
<dc:date>2017-06-15</dc:date>
<dc:description xml:lang='ro'><p>Conform legislaţiei din domeniul protecţiei consumatorilor, practicile comerciale neloiale sunt interzise. &Icirc;n general, o practică a unui profesionist este incorectă dacă acesta este contrar diligenţei profesionale, şi anume dacă această practică nu este &icirc;n concordană cu practicile loiale &icirc;n materie comercială, materială industrială, artizanală sau liberală, şi dacă această practică poate duce consumatorul mediu să ia o decizie care &icirc;n condiţii normale nu ar fi luat-o fără această practică. Comportamentele care induc &icirc;n eroare consumatorul cu privire la produs sunt o excelenta clasă de practici neloiale. Aceasta este ceea ce noi numim &bdquo;practici comerciale &icirc;nşelătoare&rdquo;.</p></dc:description>
<dc:description xml:lang='fr'><p>Conform&eacute;ment &agrave; la legislation consumeriste, les pratiques commerciales d&eacute;loyales sont interdites. En g&eacute;n&eacute;ral: une pratique d&rsquo;un professionnel est d&eacute;loyale si elle est contraire &agrave; la diligence professionnelle, c&rsquo;est.-&agrave;-dire si la pratique ne correspond pas aux usages honn&ecirc;tes en mati&egrave;re commerciale, industrielle, artisanale ou lib&eacute;rale, et si la pratique peut avoir pour cons&eacute;quence que le consommateur moyen prend une d&eacute;cision qu&rsquo;il n&rsquo;aurait pas prise sans cette pratique. Les comportements qui trompent le consommateur sur le produit sont une cat&eacute;gorie par excellence des pratiques d&eacute;loyales. C&rsquo;est ce que l&rsquo;on appelle &laquo;Pratiques commerciales trompeuses&raquo;.</p></dc:description>
<dc:identifier>10.5281/zenodo.3358737</dc:identifier>
<dc:source>Revista de studii interdisciplinare „C. Stere” 13-14 (1-2) 115-128</dc:source>
<dc:subject>practică comercială</dc:subject>
<dc:subject>diligenţă profesională</dc:subject>
<dc:subject>consumator mediu</dc:subject>
<dc:subject>practică neloială
sau agresivă</dc:subject>
<dc:subject>pratiques commerciales</dc:subject>
<dc:subject>diligence professionnelle</dc:subject>
<dc:subject>consommateur moyen</dc:subject>
<dc:subject>pratiques
déloyales et agressives</dc:subject>
<dc:title>Protecţia intereselor economice ale consumatorilor prin prisma instituţiei practicilor comercialeincorecte</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>