Asigurarea condițiilor pedagogice de educație a elevilor în mediul școlar intercultural
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
776 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-24 17:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.42/.43 (8)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
ZUBENSCHI, Ecaterina. Asigurarea condițiilor pedagogice de educație a elevilor în mediul școlar intercultural. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 1(15), pp. 131-135. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(15) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Asigurarea condițiilor pedagogice de educație a elevilor în mediul școlar intercultural

Insurance of pedagogical education conditions for students in the intercultural school environment

CZU: 37.013.42/.43

Pag. 131-135

Zubenschi Ecaterina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 1 august 2019


Rezumat

Fiecare cetățean indiferent de religie, etnie, rasă, gen etc., are dreptul la același respect, la recunoașterea demnității proprii. Relațiile dintre oameni se bazează pe demnitatea egală a tuturor. Din punct de vedere juridic, „orice persoană are dreptul la o cetățenie” (Declarația Universală a Drepturilor Omului, art. 15) și la drepturile civile aferente. Școala, reprezintă unitatea socială principală în realizarea educației interculturale, în prevenirea și combaterea conflictelor etnice, educarea elevilor în spiritul respectului față de reprezentanții altor națiuni și naționalități, asigurarea unei educații de o calitate echivalentă pentru toți elevii, indiferent de culoarea pielii, ochii, sexul, statutul social, capacitățile fizice și mentale, în formarea valorilor cetățenești de conviețuire pașnică comună.

Every citizen irrespective of religion, ethnicity, race, gender, etc., is entitled to the same respect, to the recognition of his own dignity. Relationships between people are based on the equal dignity of all. From a legal point of view, "any person has the right to a nationality" (Universal Declaration of Human Rights, Article 15) and related civil rights. The school represents the main social unit in achieving intercultural education, in preventing and fighting ethnic conflicts, educating pupils in the spirit of respect for the representatives of other nations and nationalities, ensuring an education of equivalent quality for all pupils, regardless of skin colour, eyes, sex , social status, physical and mental capacities in the formation of common values of peaceful common convection.

Cuvinte-cheie
globalizare, migraţie, inegalitate, discriminare, conflicte, educaţie interculturală, toleranţa, etc,

globalisation, migration, inequality, discrimination, conflicts, intercultural education, tolerance, etc