Repere epistemice și metodologice ale receptării operei literare prin problematizare și algoritmizare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
788 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 15:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.882 (20)
Educație (14210)
SM ISO690:2012
ŞCHIOPU, Constantin. Repere epistemice și metodologice ale receptării operei literare prin problematizare și algoritmizare. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 1(15), pp. 87-96. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(15) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Repere epistemice și metodologice ale receptării operei literare prin problematizare și algoritmizare

Epistemic and methodological landmarks of literary work’s reception through problematization

CZU: 372.882

Pag. 87-96

Şchiopu Constantin
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 august 2019


Rezumat

În articol este abordată problema receptării operei literare prin utilizarea problematizării și algoritmizării ca metode didactice. Inițial, sunt analizate un șir de definiții ale metodelor în cauză, se face referință la specificul lor, evidențiindu-se faptul că, deși sunt considerate de majoritatea cercetătorilor ca tradiționale, metodele în cauză, utilizate corect, productiv, pot avea un impact de deosebit de mare asupra formării cititorului de literatură, asupra dezvoltării gândirii lui critice și analitice. Ulterior, sunt propuse un șir de sugestii metodologice privind utilizarea metodelor în cauză în procesul receptării operei literare. Se insistă și asupra mai multor tipuri de întrebări-problemă cu referință la opera literară, asupra naturii situației-problemă, structurii, etapelor de lucru, a cerințelor ce urmează a fi respectate în cazul alcătuirii/ construirii de către profesor a unei situații problemă. Totodată, sunt analizate avantajele problematizării, algoritmizării și ale metodei PRES.

The article deals with the problem of literary work’s reception by using problematization and algorithmization as teaching methods. First of all, there are analysed several definitions of concerned methods, there is made a reference to their specificity, highlighting the fact that even they are considered by the majority of researches as being traditional, this methods, when used correctly and productively, can have a tremendous impact on the formation of the literature reader, on the development of his critical and analytical thinking. Subsequently there are proposed several methodological suggestions regarding the use of these concerned methods in the reception of literature process. It insisted on several types of problem-questions with reference to the literary work, to the nature of the problem-situation, to the structure, to the stages of work, to the requirements to be respected in case of elaboration / construction of a problem situation by the professor. Simultaneously, there are analysed the advantages of problematization, algorithmisation and PRES method’s.

Cuvinte-cheie
repere epistemice, repere metodologice, receptare, problematizare, algoritmizare, situație de opțiune morală, profesor, elev,

epistemic landmarks, methodological landmarks, reception, problematization, algorithmization, moral option situation, teacher, student