Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
788 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-03 15:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
372.882 (20) |
Educație (14210) |
SM ISO690:2012 ŞCHIOPU, Constantin. Repere epistemice și metodologice ale receptării operei literare prin problematizare și algoritmizare. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 1(15), pp. 87-96. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 1(15) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
CZU: 372.882 | ||||||
Pag. 87-96 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este abordată problema receptării operei literare prin utilizarea problematizării și algoritmizării ca metode didactice. Inițial, sunt analizate un șir de definiții ale metodelor în cauză, se face referință la specificul lor, evidențiindu-se faptul că, deși sunt considerate de majoritatea cercetătorilor ca tradiționale, metodele în cauză, utilizate corect, productiv, pot avea un impact de deosebit de mare asupra formării cititorului de literatură, asupra dezvoltării gândirii lui critice și analitice. Ulterior, sunt propuse un șir de sugestii metodologice privind utilizarea metodelor în cauză în procesul receptării operei literare. Se insistă și asupra mai multor tipuri de întrebări-problemă cu referință la opera literară, asupra naturii situației-problemă, structurii, etapelor de lucru, a cerințelor ce urmează a fi respectate în cazul alcătuirii/ construirii de către profesor a unei situații problemă. Totodată, sunt analizate avantajele problematizării, algoritmizării și ale metodei PRES. |
||||||
Cuvinte-cheie repere epistemice, repere metodologice, receptare, problematizare, algoritmizare, situație de opțiune morală, profesor, elev, epistemic landmarks, methodological landmarks, reception, problematization, algorithmization, moral option situation, teacher, student |
||||||
|