Învăţarea bazată pe proiecte la disciplina Istorie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
552 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 16:50
SM ISO690:2012
SOLOVEI, Rodica, BOBOC, Valentina. Învăţarea bazată pe proiecte la disciplina Istorie. In: Școala modernă:: provocări și oportunități, 5-7 noiembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2015, pp. 616-620. ISBN 978-9975-48-100-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Școala modernă: 2015
Conferința "Școala modernă: provocări și oportunități"
Chişinău, Moldova, 5-7 noiembrie 2015

Învăţarea bazată pe proiecte la disciplina Istorie


Pag. 616-620

Solovei Rodica, Boboc Valentina
 
 
 
Disponibil în IBN: 1 august 2019


Rezumat

In this article we discuss about the method of the project and the way it can be applied efficiently at History classes. There are presented the stages of the project and the activites that should be realised at each stage. The chart contains some suggestions for project topics linked to the learning units and specific contents for the school subject – History. Special emphasis is put on the project of oral history, stressing on its importance and the algorithm of its realization. At the same time, it is proposed an example of interview guide, as well as a model of interview sheet, which can be used by the student within the oral history project.

Cuvinte-cheie